Supervize jako aspekt zvyšování nebo udržování pracovních kompetencí v pomáhajících profesích
Abstrakt
Příspěvek se zaměřuje na proces supervize jako alternativní formy vzdělávání, zvyšování
kompetence pracovníků v pomáhajících profesích. V první části se snaží definovat široký
pojem kompetence, následně navazuje definice a dělení supervize včetně zamyšlení nad
otázkou nutnosti supervize. Závěrečná část nastiňuje praktickou aplikaci supervize
v některých zařízeních.
The article focuses on the process of supervision as an alternative form of education,
increasing the skills of workers in helping professions. In the first part it tries to define the
wide concept of competence, then follows the definition and division of supervision, including
consideration of the issue of the need for supervision. The final part outlines the practical
application of supervision in some facilities.
Stahování
Publikováno
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
- Autorům je dovoleno a doporučováno, aby zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách) před a v průběhu redakčního řízení jejich příspěvku, protože takový postup může vést k produktivním výměnám názorů a také dřívější a vyšší citovanosti publikované práce (Viz Efekt otevřeného přístupu).