SYSTÉMY PRE ZVÝŠENIA BEZPEČNOSTI VODIČA MOTOROVÉHO VOZIDLA - ZAZNAMENÁVANIE OKA, POHĽADU V REÁLNOM ČASE PRE MONITOROVANIE OSTRAŽITOSTI VODIČA
Klíčová slova:
bezpečnosť, oko, reálny časAbstrakt
Táto štúdia pojednáva o možnostiach využitia vizuálnych systémoch v dopravných technológiách. Rozoberá možnosti vizuálneho systému ako systému pre zvýšenie vonkajšej bezpečnosti tak aj systému pre počítačové pozorovanie a pre monitorovanie ostražitosti vodiča za volantom. Dôvod na skonštruovanie takéhoto systému bol hlavne predísť častým dopravným nehodám, ktorých príčina je veľmi často mikrospánok vodiča. Práve zmenšený stupeň ostražitosti vodiča sa stal problémom vážneho záujmu pre spoločnosť.
Stažení
Data o stažení nejsou doposud dostupná.
Reference
[1] VOLNER, R., TICHÁ, D. Road automobile communication system – telecommunication
and security system, National Conference with International participation Automatics and
Informatics’2000, October 2000, Sofia, Bulgaria, pp. 56-58, ISBN 954-9641-19-8
[2] TICHÁ, D. A Sensitivity Approach in Digital Filter Design, Proceedings of 3rd
International Workshop Digital Technologies 2006, Žilina, 2006, ISBN 80-8070-637-9
[3] ISOMURA, A., HARA, T, KAMIYA, K. Human Factors on Driver's Steering Operation.
JSAE Review, 1995. 16(1), p. 111.
[4] WIERWILLE, W.W., et al., Research on vehicle - based driver status/performance
monitoring, development, validation, and refinement of algorithms for detection of driver
drowsiness. 1994, Departemnt of transport, Washington DC. p. 219-.
[5] VOLNER, R. Možnosti aplikácie CCTV pri zvyšovaní bezpečnosti riadenia motorového
vozidla, Priebežná správa o riešení vyskumného zámeru Transdisciplinární výzkum v
oblasti biomedicínckého inženýrství, Výzkumný záměr MSM 210000012, 2002 – 2004.
[6] MOOS, P., VOLNER, R. a kol. Rozvoj metod systémové analýzy, algoritmů a
statistických metod pro dopravu a spoje, Výzkumný záměr MSM 2100000024/ 2005.
and security system, National Conference with International participation Automatics and
Informatics’2000, October 2000, Sofia, Bulgaria, pp. 56-58, ISBN 954-9641-19-8
[2] TICHÁ, D. A Sensitivity Approach in Digital Filter Design, Proceedings of 3rd
International Workshop Digital Technologies 2006, Žilina, 2006, ISBN 80-8070-637-9
[3] ISOMURA, A., HARA, T, KAMIYA, K. Human Factors on Driver's Steering Operation.
JSAE Review, 1995. 16(1), p. 111.
[4] WIERWILLE, W.W., et al., Research on vehicle - based driver status/performance
monitoring, development, validation, and refinement of algorithms for detection of driver
drowsiness. 1994, Departemnt of transport, Washington DC. p. 219-.
[5] VOLNER, R. Možnosti aplikácie CCTV pri zvyšovaní bezpečnosti riadenia motorového
vozidla, Priebežná správa o riešení vyskumného zámeru Transdisciplinární výzkum v
oblasti biomedicínckého inženýrství, Výzkumný záměr MSM 210000012, 2002 – 2004.
[6] MOOS, P., VOLNER, R. a kol. Rozvoj metod systémové analýzy, algoritmů a
statistických metod pro dopravu a spoje, Výzkumný záměr MSM 2100000024/ 2005.
Stahování
Publikováno
2010-11-18
Jak citovat
Volner, R. (2010). SYSTÉMY PRE ZVÝŠENIA BEZPEČNOSTI VODIČA MOTOROVÉHO VOZIDLA - ZAZNAMENÁVANIE OKA, POHĽADU V REÁLNOM ČASE PRE MONITOROVANIE OSTRAŽITOSTI VODIČA. Perner’s Contacts, 5(3), 404–415. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1034
Číslo
Sekce
Články
Licence
Copyright (c) 2020 Rudolf Volner
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .