VYSOKORYCHLOSTNÍ APLIKACE RFID (DO 200KM/H) V ŽELEZNIČNÍ DOPRAVĚ
Klíčová slova:
RFID, AVI, čtečka, tag, železniční vůz, Dopplerův efektAbstrakt
V článku je zpracován RFID automatický identifikační systém železničních vozů, skládající se z čteček, rozmístěných podél železničních kolejí a tagů (značek) připevněných k projíždějícím železničním vozům. Je zde popsáno nastavení čtečky a tagu včetně senzoru probouzejícího čtečku. Pro tuto aplikaci jsou zvoleny semiaktivní tagy pro jejich schopnost operovat na dostatečně velké vzdálenosti a dostatečně dlouhou životnost. Poté je analyzována komunikace mezi čtečkou a tagem, jsou diskutovány rozměry a další parametry jejich antén a nakonec je určen přijímaný výkon a Dopplerův posuv vzniklý pohybem tagu. Je ukázáno, že frekvenční pásmo 2,45 GHz je vhodnou volbou pro tento typ aplikace.
Stažení
Reference
(Tromsö 1997 and subsequent amendments), Version of 17 Nov. 2005.
[2] Parameters for Air Interface at 2,4 GHz. International ISO/IEC 18000-4
Recommendation for RFID Devices, 2006.
[3] Finzenkeller, K. RFID Handbook, John Willey and Sons, 2006.
[4] Barton, D.K. Modern Radar System Analysis, Prentice-Hall, USA, 2-nd edition, 1990.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Copyright (c) 2020 Pavel Bezoušek##common.commaListSeparator##Marek Pola
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .