VYSOKORYCHLOSTNÍ APLIKACE RFID (DO 200KM/H) V ŽELEZNIČNÍ DOPRAVĚ

Autoři

  • Pavel Bezoušek
  • Marek Pola

Klíčová slova:

RFID, AVI, čtečka, tag, železniční vůz, Dopplerův efekt

Abstrakt

V článku je zpracován RFID automatický identifikační systém železničních vozů, skládající se z čteček, rozmístěných podél železničních kolejí a tagů (značek) připevněných k projíždějícím železničním vozům. Je zde popsáno nastavení čtečky a tagu včetně senzoru probouzejícího čtečku. Pro tuto aplikaci jsou zvoleny semiaktivní tagy pro jejich schopnost operovat na dostatečně velké vzdálenosti a dostatečně dlouhou životnost. Poté je analyzována komunikace mezi čtečkou a tagem, jsou diskutovány rozměry a další parametry jejich antén a nakonec je určen přijímaný výkon a Dopplerův posuv vzniklý pohybem tagu. Je ukázáno, že frekvenční pásmo 2,45 GHz je vhodnou volbou pro tento typ aplikace.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

[1] Recommendation to the use of short range devices (SRD), ERC Recommendation70 – 03
(Tromsö 1997 and subsequent amendments), Version of 17 Nov. 2005.
[2] Parameters for Air Interface at 2,4 GHz. International ISO/IEC 18000-4
Recommendation for RFID Devices, 2006.
[3] Finzenkeller, K. RFID Handbook, John Willey and Sons, 2006.
[4] Barton, D.K. Modern Radar System Analysis, Prentice-Hall, USA, 2-nd edition, 1990.

Stahování

Publikováno

2010-12-30

Jak citovat

Bezoušek, P., & Pola, M. (2010). VYSOKORYCHLOSTNÍ APLIKACE RFID (DO 200KM/H) V ŽELEZNIČNÍ DOPRAVĚ. Perner’s Contacts, 5(4), 187–198. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1060

Číslo

Sekce

Články