PŘÍSPĚVEK K ANALÝZE RIZIKA MODULU AUTOMATICKÉHO VEDENÍ VLAKU

Autoři

  • Jan Famfulík
  • Jana Miková

Klíčová slova:

úroveň integrity bezpečnosti, SIL, ALARP, automatické vedení vlaku

Abstrakt

Příspěvek je věnován metodám hodnocení rizika dle ČSN EN 61508. S využitím principu ALARP je stanovena třída rizika a následně s využitím diagramu rizika je určena úroveň integrity bezpečnosti SIL. Příspěvek uvádí příklad využití těchto postupů u zařízení automatického vedení vlaku.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

[1] Myslivec, I. a kol. Automatické vedení vlaku AVV. Vědeckotechnický sborník ČD, vol. 5,
1998. ISSN 1214-9047. [cit. 2009-09-19].
Dostupné z: < http://www.cdrail.cz/VTS/CLANKY/502.pdf>
[2] ČSN EN 61508 Funkční bezpečnost elektrických/elektronických/programovatelných
elektronických systémů. Český normalizační institut, Praha, 2002.
[3] FAMFULÍK, J. KRZYŽANEK, R. MÍKOVÁ, J. Analýza rizika modulu automatického
vedení vlaku UniAVV. Dílčí řešitelská zpráva projektu FT – TA4/036. Ostrava, 2009.

Stahování

Publikováno

2009-11-30

Jak citovat

Famfulík, J., & Miková, J. (2009). PŘÍSPĚVEK K ANALÝZE RIZIKA MODULU AUTOMATICKÉHO VEDENÍ VLAKU. Perner’s Contacts, 4(3), 67–74. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1145

Číslo

Sekce

Články