LOKALIZACE POLOHY KOLEJOVÝCH VOZIDEL V RÁMCI MODELU ŽELEZNIČNÍ SÍTĚ S VYUŽITÍM TECHNOLOGIE ORACLE NETWORK DATA MODEL
Klíčová slova:
modely železniční sítě, GNSS, vizualizace poloh kolejových vozidel, infrastruktura železniční sítě, Oracle Network Data Model, MapViewerAbstrakt
Tento článek se zabývá problematikou lokalizace kolejových vozidel na železniční s možností využití GNSS. Dále je pozornost zaměřena na vlastní návrh modelu železniční sítě s využitím technologie Oracle Network Data Model a jeho vizualizaci pomocí technologie MapViewer. Lokalizace pozice kolejových vozidel v rámci modelu vzhledem infrastruktuře železniční sítě je ověřena za pomocí počítačové simulace.
Stažení
Reference
(1) LIESKOVSKÝ, A., Myslivec, I. ETCS a AVV - poprvé společně. Sborník konference
EuroZel, Žilina, 2010
(2) ]LIESKOVSKÝ, A. Automatické vedení vlaků Českých drah. Automatizace. 10, str. 40,
(3) LIESKOVSKÝ, A., MYSLIVEC, I., ŠPAEK, P. ETCS a AVV - bezpečně a hospodárně.
Sborník 3. konference Moderní technologie a diagnostika v železniční telekomunikační a
zabezpečovací technice, České Budějovice, 2007
(4) CHUDAČEK, V., LOCHMAN, L. Vlakový zabezpečovací systém ERTMS/ETCS in
Vědeckotechnicky sborník ČD, č. 5/1998
(5) STADLMANN, B. Automation of operational train control on regional branch lines by a
basic train control. In: Proc. IEEE Intelligent Transportation Systems Conference,
Toronto, Canada, September 17–20, 2006.
(6)WINTER, J., XIAOGANG GU. GNSS-supported train location for safety-relevant
applications on branch lines, in Proc.of 12th JInternational Symposium ZEL 2005, Zilina,,
pp. 171-178.
(7) DORAZIL, P. Základní vlastnosti kolejových obvodù bez izolovaných stykù
(8) MUELLER, K.T. Low-cost, precise railroad GPS vehicle location system, IDEA Program
Final Report. Transportation Research Board, National Research Council, Washington,
DC, September 2006.
(9) O’CONNOR, M. L., Carrier-phase differential gps for automatic control of land vehicles,
December 1997, STANFORD UNIVERSITY
(10) XIAOGANG GU, Feasibility of GNSS/Galileo-based train location for safety
relevant applications,” in SIGNAL + DRAHT (97) 1+2/2005, ISSN 0037-4997,, pp. 29-
(11) FERFECKI, L. Vlakový zabezpečovací systém ETCS. Pardubice, 2010. Bakalářská.
Univerzita Pardubice.
(12) NENUTIL, D. InteGRail - Intelligent Integration of Railway Systems. In:
Vědeckotechnický sborník ČD. 25. vyd. Praha: Generální ředitelství Českých drah, 2008,
s. 1-12. ISSN ISSN 1214-9047.
(13) BECKER, U., POLIAK, J. DEMOORT repositions trains with satellite. In:
EURAILmag Business & Technology. 18. vyd. BLUE LINE & Bro, France, s. 216-219.
(14) Technický popis systému EGNOS. Odbor kosmických technologií a družicových
systémů [online]. [cit. 2012-04-22]. Dostupné z: http://www.spacedepartment.cz/3-
sekce/egnos/technicky-popis-systemu-egnos/
(15) GUANGJUN, WEN., HANSEL, F., MAY, J., POLIAK J., SCHNIEDER, E., Concept
of vehicle autonomous localisation for railway application. Piscataway, NJ: IEEE Press,
, xxxvi, 111370. ISBN 0-7803~9586~7.
(16) Positive Train Control (PTC). Federal Railroad Administration [online]. [cit. 2012-04-
. Dostupné z: http://www.fra.dot.gov/pages/784.shtml
(17) FIKEJZ, J. Vizualizace železniční sítě a polohy kolejového vozidla. Elektrorevue
[online]. 2011, 2011/24, [cit. 2011-06-26]. Dostupné z WWW:
<http://elektrorevue.cz/cz/clanky/ostatni-1/0/vizualizace-zeleznicni-site-a-polohykolejoveho-
vozidla/>. ISSN 1213-1539.
(18) FIKEJZ, J., KAVIČKA, A. Utilisation of computer simulation for testing additional
support for dispatching rail traffic. Proceedings of EUROSIS - EMS 2011. Portugalsko :
Guimaraes, 2011
(19) KOTHURI, R., GODFRIND, A., BEINAT, E.,. Pro Oracle Spatial for Oracle database
g. New York, NY: Distributed to the book trade worldwideby Springer-Verlag New
York, c2007, xxxiv, 787 p. ISBN 15-905-9899-7.
(20) www.oracle.com [online]. 2008 [cit. 2011-05-25]. Oracle Fusion Middleware
MapViewer. Dostupné z WWW:
<http://www.oracle.com/technetwork/middleware/mapviewer/overview/index.html>
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Copyright (c) 2020 Jan Fikejz
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .