MODELOVÁNÍ SYNCHRONIZACE LINEK MHD V PŘESTUPNÍM UZLU

Autoři

  • Richard Turek

Klíčová slova:

Synchronizace, přestupní zastávka, modelování, max-plus algebra

Abstrakt

Příspěvek se zabývá modelováním synchronizace odjezdů spojů z přestupních zastávek pomocí max-plus algebry. Problém přestupu cestujících je formulován pomocí matematického aparátu max-plus algebry. Následuje charakteristika MHD Prostějov a seznámení s operacemi max-plus algebry, kterých je využito při modelování synchronizace linek MHD Prostějov.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

(1) ČERNÝ, J., KLUVÁNEK, P. Základy matematickej teórie dopravy. Bratislava: VEDA,

279 s. ISBN 80-224-0099-8.

(2) BURKARD R. E., BUTKOVIČ P. Max algebra and the linear assignment problem. 2003.

(3) ANDERSEN, M. H. Max-plus algebra: properties and applications. 2002.

(4) BACELLI F., COHEN G., OLSDER G. J., QUADRAT J. P. Synchronization

and Linearity. 2001.

(5) TUREK, R. Matematické modelování vybraných problémů MHD Prostějov. Diplomová

práce. Ostrava. Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, 2009.

(6) Studie městské hromadné dopravy města Prostějova včetně komplexní dopravní

obslužnosti průmyslové zóny. UDIMO spol s.r.o., 2007.

(7) Scilab. Dostupné z <http://www.scilab.org>

Stahování

Publikováno

2012-11-16

Jak citovat

Turek, R. . (2012). MODELOVÁNÍ SYNCHRONIZACE LINEK MHD V PŘESTUPNÍM UZLU. Perner’s Contacts, 7(3), 222–234. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1343

Číslo

Sekce

Články