AUTOMATIZACE ŘÍZENÍ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVY A MOŽNOSTI JEJÍ OPTIMALIZACE
DOI:
https://doi.org/10.46585/pc.2023.1.2378Klíčová slova:
Automatické stavění vlakových cest, vlaková cesta, časová metoda, geografická metoda, kritický bod, inicializační bod, železniceAbstrakt
Článek se zabývá optimalizací činnosti funkce Automatického stavění vlakových cest. Nejprve seznamuje čtenáře s původní metodou a návrhem nové metody generování povelů ke stavění vlakových cest a stručně nastiňuje jejich vývoj. Dále navrhuje možnosti optimalizace metod s primárním cílem zvýšení kapacity staničních zhlaví prostřednictvím maximalizace plynulosti jízdy vlaků. Článek také seznamuje čtenáře s užitím funkce Automatického stavění vlakových cest a jejích metod v praxi v podmínkách České republiky.
Stažení
Reference
Kučera, P. 2022. Optimalizace činnosti Automatického stavění vlakových cest. Diplomová práce. Pardubice: Univerzita Pardubice. Vedoucí práce doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D.
Kučera, P. 2020. Možnosti využití geografické metody pro potřeby Automatického stavění vlakových cest. Bakalářská práce. Pardubice: Univerzita Pardubice. Vedoucí práce doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D.
AŽD 2022. Interní materiály AŽD Praha s. r. o.
České dráhy 2002. TNŽ 34 2620 Železniční zabezpečovací zařízení: Staniční a traťové zabezpečovací zařízení. 2 vydání. Olomouc: České dráhy s. o.
SŽDC 2018. SŽDC (D1) – Dopravní a návěstní předpis. 4. změna. Praha: Správa železniční dopravní cesty.
Správa železnic. Pomůcky GVD. Portál provozování dráhy. Praha © 2022. [Online] Dostupné z: URL https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1815510 [přístup 2022-04-12].
Molková, T., Mojžíš, V., Bulíček, J., Drdla, P., Hruban, I., Mazač, P., Zeman, A. 2010. Kapacita železničních tratí. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice. ISBN 978-80-7395-317-1.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Copyright (c) 2023 Petr Kucera, Pavel Drdla
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .
Přijat 2022-10-15
Publikován 2023-06-30