AUTOMATICKÉ ŘÍZENÍ UZAVÍRÁNÍ DIFERENCIÁLU NÁKLADNÍHO VOZIDLA PŘI JÍZDĚ PŘÍMÝM SMĚREM
Klíčová slova:
řídicí algoritmus, Simulink, Stateflow, výpočtový model vozidla, diferenciálAbstrakt
Článek se zabývá tvorbou řídicího algoritmu pro uzavírání diferenciálu nákladního vozidla. Algoritmus vychází z předpokladů systému ZF ADM a je tvořen v softwaru Simulink-Stateflow. Článek především popisuje funkci algoritmu a jeho aplikaci na výpočtový model vozidla s pohonem 4x4. V závěru je provedena simulace jízdního manévru k ověření funkčnosti sestaveného řídicího algoritmu uzavírání diferenciálu.
Stažení
Data o stažení nejsou doposud dostupná.
Reference
(1) STELZENEDER, Franz X. a H. AITZETMÜLLER. ADM Drive-Train Management. In: FISITA 2000 World Automotive Congress. Seoul: Korea Society of Automotive Engineers, 2000, IS003 s. 1-7. ISBN 89-85000-00-4.
(2) KUČERA, P. Mechatronický přístup v dynamice vozidel. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2015. 116 s. Vedoucí dizertační práce Prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc.
(3) KUČERA, Pavel a Václav PÍŠTĚK. Virtual prototype of a heavy duty off-road truck driveline in Simulink software. In: Transport means 2014: Proceedings of 18th International Conference. Kaunas: Technologija, 2014, s. 5-8. ISBN 9955-09-935-6.
(4) KUČERA, Pavel a Václav PÍŠTĚK. Virtual Diesel Engine in Simulink. Perner's Contacts [online]. 2013, VIII, č. 2, s. 95-105 [cit. 2015-04-30]. Dostupné z: http://pernerscontacts.upce.cz/30_2013/Kucera.pdf
(5) KUČERA, Pavel a Václav PÍŠTĚK. Transmission Computational Model in Simulink. Perner's Contacts [online]. 2013, VIII, č. 4, s. 37-48 [cit. 2015-04-30]. Dostupné z: http://pernerscontacts.upce.cz/33_2013/Kucera.pdf
(6) DABNEY, James B. a Thomas L. HARMAN. Mastering Simulink. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2004. 376 s. ISBN 0-13-142477-7.
(7) GREPL, Robert. Modelování mechatronických systémů v Matlab SimMechanics. 1. vyd. Praha: BEN, 2007. 151 s. ISBN 978-80-7300-226-8.
(2) KUČERA, P. Mechatronický přístup v dynamice vozidel. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2015. 116 s. Vedoucí dizertační práce Prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc.
(3) KUČERA, Pavel a Václav PÍŠTĚK. Virtual prototype of a heavy duty off-road truck driveline in Simulink software. In: Transport means 2014: Proceedings of 18th International Conference. Kaunas: Technologija, 2014, s. 5-8. ISBN 9955-09-935-6.
(4) KUČERA, Pavel a Václav PÍŠTĚK. Virtual Diesel Engine in Simulink. Perner's Contacts [online]. 2013, VIII, č. 2, s. 95-105 [cit. 2015-04-30]. Dostupné z: http://pernerscontacts.upce.cz/30_2013/Kucera.pdf
(5) KUČERA, Pavel a Václav PÍŠTĚK. Transmission Computational Model in Simulink. Perner's Contacts [online]. 2013, VIII, č. 4, s. 37-48 [cit. 2015-04-30]. Dostupné z: http://pernerscontacts.upce.cz/33_2013/Kucera.pdf
(6) DABNEY, James B. a Thomas L. HARMAN. Mastering Simulink. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2004. 376 s. ISBN 0-13-142477-7.
(7) GREPL, Robert. Modelování mechatronických systémů v Matlab SimMechanics. 1. vyd. Praha: BEN, 2007. 151 s. ISBN 978-80-7300-226-8.
Stahování
Publikováno
2016-04-22
Jak citovat
Kučera, P., Píštěk, V., & Porteš, P. (2016). AUTOMATICKÉ ŘÍZENÍ UZAVÍRÁNÍ DIFERENCIÁLU NÁKLADNÍHO VOZIDLA PŘI JÍZDĚ PŘÍMÝM SMĚREM. Perner’s Contacts, 11(1), 115–121. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/515
Číslo
Sekce
Články