KOOPERATIVNÍ ADAPTIVNÍ SYSTÉMY PRO UDRŽOVÁNÍ RYCHLOSTI JÍZDY VOZIDLA

Autoři

  • Jiří Plíhal
  • Matúš Sucha

Klíčová slova:

Asistenční systémy pro řidiče, ADAS, dopravní bezpečnost, rychlost

Abstrakt

Předkládaný článek poskytuje základní přehled o kooperativních adaptivních systémech pro udržování rychlosti jízdy vozidla. Přináší informace z návrhu normy ISO / PWI 20035 o inteligentních asistenčních systémech a interpretuje je z pohledu dopravní bezpečnosti a vlivu systémů na chování řidiče.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

(1) SWOV. Fact sheet Advanced Cruise Control (ACC) [online]. c2010 [cit. 2015-11-12]. Dostupné z <http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/UK/FS_ACC_UK.pdf>.
(2) WILDE, G. J. The theory of risk homeostasis: implications for safety and health. Risk Analysis, 1982, roč. 2, č. 4, s. 209 - 225, ISSN: 1539-6924.
(3) ISO / PWI 20035, Návrh normy Intelligent Transport Systems – Cooperative Adaptive Cruise Control Systems (CACC) - Performance requirements and test procedures.

Stahování

Publikováno

2016-11-11

Jak citovat

Plíhal, J., & Sucha, M. (2016). KOOPERATIVNÍ ADAPTIVNÍ SYSTÉMY PRO UDRŽOVÁNÍ RYCHLOSTI JÍZDY VOZIDLA. Perner’s Contacts, 11(3), 156–163. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/557

Číslo

Sekce

Články