STANOVENÍ ROBUSTNOSTI SILNIČNÍCH SÍTÍ A NÁVRHY PRO JEJICH ZLEPŠENÍ
Klíčová slova:
silniční sítě, robustnost, nová spojeníAbstrakt
V příspěvku je aplikována metoda pro stanovení robustnosti sítě na dvě části silniční sítě Zlínského kraje. Dále je ukázáno, jak lze tuto metodu použít při návrhu nových spojení, které mají za cíl maximálně zvýšit jejich robustnost. Výsledkem výpočtů je návrh několika alternativ, jež mohou být k dispozici expertovi pro konečný výběr vhodného spojení.
Stažení
Data o stažení nejsou doposud dostupná.
Reference
(1) ALBERT, R., JEONG H., BARABÁSI, A.-L. Error and attack tolerance of complex
networks. Nature, 2000, č. 406, s. 378 - 382.
(2) BERDICA, K. An introduction to road vulnerability: what has been done, is done and
should be done. Transport Policy, 2002, roč. 9, č. 2, s. 117 - 127.
(3) BÍL, M., VODÁK, R. Odolnost sítí proti následkům katastrof. Silniční obzor, 2013, roč.
74, s. 176 - 179.
(4) JENELIUS, E., PETERSEN, T., MATTSSON, L. G. Importance and exposure in road
network vulnerability analysis. Transportation Research Part A, 2006, č. 40, s. 537 - 560.
(5) MOROHOSI, H. Measuring the network robustness by Monte Carlo estimation of shortest
path length distribution. Mathematics and Computers in Simulation, 2010, roč. 81, č. 3,
s. 551 - 559.
(6) BÍL, M., SEDONÍK, J., KUBEČEK, J., VODÁK, R., BÍLOVÁ, M., ANDRÁŠIK, R.
Rizikové úseky silniční sítě – analýza zranitelnosti a ohrožení přírodními pohromami. The
Science for Population Protection, 2014, roč. 6, č 2, S. 1 - 19.
(7) VODÁK, R, BÍL, M., SEDONÍK, J. Network robustness and random processes.
Physica A, 2015, http://dx.doi.org/10.1016/j.physa.2015.01.056
(8) Scilab: Free and Open Source software for numerical computation (Windows, Version
5.5.0) [Software]. Scilab Enterprises, 2012. Dostupné z: <http://www.scilab.org>.
networks. Nature, 2000, č. 406, s. 378 - 382.
(2) BERDICA, K. An introduction to road vulnerability: what has been done, is done and
should be done. Transport Policy, 2002, roč. 9, č. 2, s. 117 - 127.
(3) BÍL, M., VODÁK, R. Odolnost sítí proti následkům katastrof. Silniční obzor, 2013, roč.
74, s. 176 - 179.
(4) JENELIUS, E., PETERSEN, T., MATTSSON, L. G. Importance and exposure in road
network vulnerability analysis. Transportation Research Part A, 2006, č. 40, s. 537 - 560.
(5) MOROHOSI, H. Measuring the network robustness by Monte Carlo estimation of shortest
path length distribution. Mathematics and Computers in Simulation, 2010, roč. 81, č. 3,
s. 551 - 559.
(6) BÍL, M., SEDONÍK, J., KUBEČEK, J., VODÁK, R., BÍLOVÁ, M., ANDRÁŠIK, R.
Rizikové úseky silniční sítě – analýza zranitelnosti a ohrožení přírodními pohromami. The
Science for Population Protection, 2014, roč. 6, č 2, S. 1 - 19.
(7) VODÁK, R, BÍL, M., SEDONÍK, J. Network robustness and random processes.
Physica A, 2015, http://dx.doi.org/10.1016/j.physa.2015.01.056
(8) Scilab: Free and Open Source software for numerical computation (Windows, Version
5.5.0) [Software]. Scilab Enterprises, 2012. Dostupné z: <http://www.scilab.org>.
Stahování
Publikováno
2015-04-20
Jak citovat
Křivánková, Z. ., Bíl, M. ., Vodák, R. ., & Sedoník, J. . (2015). STANOVENÍ ROBUSTNOSTI SILNIČNÍCH SÍTÍ A NÁVRHY PRO JEJICH ZLEPŠENÍ. Perner’s Contacts, 10(1), 105–118. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/595
Číslo
Sekce
Články
Licence
Copyright (c) 2020 Zuzana Křivánková##common.commaListSeparator##Michal Bíl##common.commaListSeparator##Rostislav Vodák##common.commaListSeparator##Jiří Sedoník
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .