PROBLEMATIKA EFEKTIVNOSTI VELKÝCH NOSIČŮ KONTEJNERŮ V NÁMOŘNÍ DOPRAVĚ
Klíčová slova:
container, efektivita, námořní doprava, technologieAbstrakt
Tento příspěvek se zabývá porovnáním dvou typů kontejnerových lodí používaných v námořní přepravě kontejnerů a to lodě typu Triple E a Suezmax. V příspěvku jsou porovnány jednotkové náklady na danou relaci a je zde vyčíslena efektivita provozu těchto velkých nosičů kontejnerů.
Stažení
Data o stažení nejsou doposud dostupná.
Reference
(1) NOVÁK, Radek. Námořní přeprava. Vyd. 2. Praha: ETC, 1997, ISBN 80-860-0633-6.
(2) JAGELČÁK, Juraj, Andrej DÁVID a Petr ROŽEK. Námorné kontajnery. Žilina: EDIS,
2010. ISBN 978-80-554-0207-9.
(3) STRAKOVÁ, Tereza. Současný vývoj námořní kontejnerové přepravy a export z ČR.
Praha. Diplomová práce. VŠE. Fakulta ekonomicko-správní.2012.
(4) FIATA. FIATA 2010: Odborné materiály pro výuku v kurzu FIATA. 2010.
(5) SEPPÄLÄ, Ami. Containernization [online]. Jyväskylä: JAMK, 2011, s. 21 [cit. 2013-
10-06]. Elektronická prezentace předmětu Transportation 2.
(6) UNCTAD. In United Nations Conference on Trade and Development. Implementation
of multimodal transport rules [online]. Geneva : UNCTAD, 2002 [cit. 2011-04-10].
Dostupné z WWW: http://www.unctad.org/en/docs/posdtetlbd2.en.pdf
(7) Triple-E Class Container Ships, Denmark. In: Ship-technology.com [online]. 2013 [cit.
2013-05-07]. Dostupné z: http://www.ship-technology.com/projects/triple-e-class/.
(8) MAREK, Ondřej a Arnošt BARTOŠEK Logistické operace v rámci překládky
kontejnerů v námořních terminálech [online]. listopad 2011 [cit. 2013-05-09]. Dostupné
z: http://pernerscontacts.upce.cz/23_2011/Marek.pdf
(9) SUEZ CANAL AUTHORITY. Suez Canal Authority: Toll Calculator [online]. 2008,
27/9/13 [cit. 2013-09-28]. Dostupné z: http://www.suezcanal.gov.eg/calc.aspx.
(10) Suez Canal Pricing Forecast 2005 - 2025: Final report [online]. 2005 [cit. 2013-09-28].
Dostupné z: http://www.pancanal.com/esp/plan/estudios/0284.pdf.
(11) Ship sizes. Maritime Connector [online]. [cit. 2013-11-17]. Dostupné z:
http://maritimeconnector.com/wiki/ship-sizes/.
(12) BOHLMAN, Michael. Tribute to Malcolm McLean. [Online]. [cit. 2013-11-8]
International Organization for Standardization, 2001.
(13) HAPAG-LLOYD AG. Container specification [online]. 01/2010 [cit. 2013-03-01].
Dostupné z:
http://www.hapaglloyd.com/downloads/press_and_media/publications/Brochure_Contai
ner_Specification_en.pdf.
(14) IMO’s contribution to sustainable maritime development: Capacity-building for safe,
secure and efficient shipping on clean oceans through the Integrated Technical
Cooperation Programme [online]. London: IMO[cit. 2013-10-05]. Dostupné z:
http://www.imo.org/ourwork/technicalcooperation/documents/brochure/english.pdf.
(15) MAREK, Ondřej a Arnošt BARTOŠEK. Námořní kontejnerové lodě [online]. Listopad
2012 [cit. 2013-10-06]. Dostupné z:
http://pernerscontacts.upce.cz/27_2012/MarekO.pdf.
(16) Import tariffs St. Petersburg. Maersk Line [online]. [cit. 2013-06-01]. Dostupné z:
http://www.maerskline.com/link/?page=lhp&path=/europe/russia/import/procedures.
(17) GOVERNMENT OF HONG KONG SPECIAL ADMINISTRATIVE REGION. Port
Benchmarking for A sses sing Hong Ko ng’s M aritime Se rvices and As sociated Co sts
with other Major International Ports [online]. [cit. 2013-09-07]. Dostupné z:
http://www.mardep.gov.hk/en/publication/pdf/port_bm_study.pdf.
(18) PORTS.COM. Ports.com: Sea Route & Distance [online]. 2010 [cit. 2013-09-22].
Dostupné z: http://ports.com/sea-route/
(19) Sea distances: Voyage calculator [online]. [cit. 2013-09-22]. Dostupné z:
http://seadistances.com/
(20) ŠIROKÝ, Jaromír. Progresivní systémy v kombinované přepravě. První vydání. Pardubice:
Institut Jana Pernera, o.p.s., 2010. ISBN 978-80-86530-60-4.
(21) NOVÁK, Jaroslav, Václav CEMPÍREK, Ivan NOVÁK a Jaromír ŠIROKÝ. Kombinovaná
přeprava. druhé rozšířené vydání. Pardubice: Institut Jana Pernera, o.p.s., 2010. ISBN 978-
80-86530-59-8.
(2) JAGELČÁK, Juraj, Andrej DÁVID a Petr ROŽEK. Námorné kontajnery. Žilina: EDIS,
2010. ISBN 978-80-554-0207-9.
(3) STRAKOVÁ, Tereza. Současný vývoj námořní kontejnerové přepravy a export z ČR.
Praha. Diplomová práce. VŠE. Fakulta ekonomicko-správní.2012.
(4) FIATA. FIATA 2010: Odborné materiály pro výuku v kurzu FIATA. 2010.
(5) SEPPÄLÄ, Ami. Containernization [online]. Jyväskylä: JAMK, 2011, s. 21 [cit. 2013-
10-06]. Elektronická prezentace předmětu Transportation 2.
(6) UNCTAD. In United Nations Conference on Trade and Development. Implementation
of multimodal transport rules [online]. Geneva : UNCTAD, 2002 [cit. 2011-04-10].
Dostupné z WWW: http://www.unctad.org/en/docs/posdtetlbd2.en.pdf
(7) Triple-E Class Container Ships, Denmark. In: Ship-technology.com [online]. 2013 [cit.
2013-05-07]. Dostupné z: http://www.ship-technology.com/projects/triple-e-class/.
(8) MAREK, Ondřej a Arnošt BARTOŠEK Logistické operace v rámci překládky
kontejnerů v námořních terminálech [online]. listopad 2011 [cit. 2013-05-09]. Dostupné
z: http://pernerscontacts.upce.cz/23_2011/Marek.pdf
(9) SUEZ CANAL AUTHORITY. Suez Canal Authority: Toll Calculator [online]. 2008,
27/9/13 [cit. 2013-09-28]. Dostupné z: http://www.suezcanal.gov.eg/calc.aspx.
(10) Suez Canal Pricing Forecast 2005 - 2025: Final report [online]. 2005 [cit. 2013-09-28].
Dostupné z: http://www.pancanal.com/esp/plan/estudios/0284.pdf.
(11) Ship sizes. Maritime Connector [online]. [cit. 2013-11-17]. Dostupné z:
http://maritimeconnector.com/wiki/ship-sizes/.
(12) BOHLMAN, Michael. Tribute to Malcolm McLean. [Online]. [cit. 2013-11-8]
International Organization for Standardization, 2001.
(13) HAPAG-LLOYD AG. Container specification [online]. 01/2010 [cit. 2013-03-01].
Dostupné z:
http://www.hapaglloyd.com/downloads/press_and_media/publications/Brochure_Contai
ner_Specification_en.pdf.
(14) IMO’s contribution to sustainable maritime development: Capacity-building for safe,
secure and efficient shipping on clean oceans through the Integrated Technical
Cooperation Programme [online]. London: IMO[cit. 2013-10-05]. Dostupné z:
http://www.imo.org/ourwork/technicalcooperation/documents/brochure/english.pdf.
(15) MAREK, Ondřej a Arnošt BARTOŠEK. Námořní kontejnerové lodě [online]. Listopad
2012 [cit. 2013-10-06]. Dostupné z:
http://pernerscontacts.upce.cz/27_2012/MarekO.pdf.
(16) Import tariffs St. Petersburg. Maersk Line [online]. [cit. 2013-06-01]. Dostupné z:
http://www.maerskline.com/link/?page=lhp&path=/europe/russia/import/procedures.
(17) GOVERNMENT OF HONG KONG SPECIAL ADMINISTRATIVE REGION. Port
Benchmarking for A sses sing Hong Ko ng’s M aritime Se rvices and As sociated Co sts
with other Major International Ports [online]. [cit. 2013-09-07]. Dostupné z:
http://www.mardep.gov.hk/en/publication/pdf/port_bm_study.pdf.
(18) PORTS.COM. Ports.com: Sea Route & Distance [online]. 2010 [cit. 2013-09-22].
Dostupné z: http://ports.com/sea-route/
(19) Sea distances: Voyage calculator [online]. [cit. 2013-09-22]. Dostupné z:
http://seadistances.com/
(20) ŠIROKÝ, Jaromír. Progresivní systémy v kombinované přepravě. První vydání. Pardubice:
Institut Jana Pernera, o.p.s., 2010. ISBN 978-80-86530-60-4.
(21) NOVÁK, Jaroslav, Václav CEMPÍREK, Ivan NOVÁK a Jaromír ŠIROKÝ. Kombinovaná
přeprava. druhé rozšířené vydání. Pardubice: Institut Jana Pernera, o.p.s., 2010. ISBN 978-
80-86530-59-8.
Stahování
Publikováno
2014-04-16
Jak citovat
Široký, J., & Duben, J. . (2014). PROBLEMATIKA EFEKTIVNOSTI VELKÝCH NOSIČŮ KONTEJNERŮ V NÁMOŘNÍ DOPRAVĚ. Perner’s Contacts, 9(1), 170–179. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/626
Číslo
Sekce
Články
Licence
Copyright (c) 2020 Jaromír Široký##common.commaListSeparator##Jiří Duben
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .