INTEGROVANÉ GLOBÁLNÍ ŘEŠENÍ PRO SLEDOVÁNÍ KONTEJNERŮ

Autoři

  • Eva Šrámková
  • Eduard Niko

Klíčová slova:

kontejnerová přeprava, globální řešení, matice sailingů, tracking

Abstrakt

Článek popisuje dosavadní výzkum autorů týkajícího se integrovaného globálního řešení pro sledování kontejnerů. Cílem výzkumu je vytvoření webového portálu, resp. integrovaný informační systém, který by schraňoval EDI data (z angl. Electronic Data Interchange) od různých poskytovatelů zasilatelských, přepravních a logistických služeb. Portál obsahuje matici sailingů a poskytuje informaci o pozici zboží v rámci globálního logistického řetězce. Historická data o spolehlivosti jednotlivých servisů jsou porovnávána s daty teoretickými, která jsou uvedena v matici, a toto porovnání předloženo zákazníkovi. Výstupem výzkumu bude charakteristika vzorců chování jednotlivých zákazníků v rámci logistického řetězce.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

(1) Rajbir, S. B., Kumar, P., & Kumar, D. (2010). Analytical modeling of third party service
provider selection in lead logistics provider environments. Journal of Modelling in
Management, 5(3), 275-286.
(2) NOVÁK, R.; PERNICA, P.; ZELENÝ, L.: Nákladní doprava a zasilatelství. 2. vydání.
Praha: ASPI, 2005. ISBN: 80-7357-086-6, str. 287-307.
(3) Daugherty, P. J., Stank, T. P., & Ellinger, A. E. (1998). Leveraging logistics/distribution
capabilities: The effect of logistics service on market share. Journal of Business Logistics,
19(2), 35-51.
(4) Davis-sramek, B., Droge, C., Mentzer, J. T., & Myers, M. B. (2009). Creating
commitment and loyalty behavior among retailers: What are the roles of service quality
and satisfaction? Academy of Marketing Science.Journal, 37(4), 440-454.
(5) Innis, D. E., & La Londe, B.,J. (1994). Customer service: The key to customer
satisfaction, customer loyalty, and market share. Journal of Business Logistics, 15(1), 1.
(6) KANNAN, V. (2012). Improving the service quality of ocean container carriers: An
Indian case study. Benchmarking : an international journal.
(7) Lewis, Robert C. and Bernard H. Booms (1983), “The Marketing Aspects of Service
Quality,” Emerging Perspectives of on Services Marketing, L. Berry, G. Shostack, and G.
Upah, eds., Chicago: American Marketing.
(8) Kolář, P. (2013). Container shipping market dimensions and customer orientation in the
Czech Republic. Central European Business Review. sv. 2, č. 4, 50-53. ISSN 1805-4854.
(9) Kannan, V., Bose, S. K., & Kannan, N. G. (2010). Ocean container carrier selection
criteria and their perceived importance in the indian environment: A shipper-only study.
IUP Journal of Operations Management, 9(4), 35-51.
(10) Chen, K., & Wu, W. (2011). APPLYING ANALYTIC NETWORK PROCESS IN
LOGISTICS SERVICE PROVIDER SELECTION - A CASE STUDY OF THE
INDUSTRY INVESTING IN SOUTHEAST ASIA. International Journal of Electronic
Business Management, 9(1), 24-36.
(11) Rafiq, M., & Jaafar, H. S. (2007). MEASURING CUSTOMERS' PERCEPTIONS OF
LOGISTICS SERVICE QUALITY OF 3PL SERVICE PROVIDERS. Journal of Business
Logistics, 28(2), 159-VIII.
(12) Bienstock, Carol C., Mentzer, John T., Bird, Monroe M. (1997). Measuring Physical
Distrubution service Quality. Journal of Academy of Marketing Science, Vol. 25, No. 1,
31-44.
(13) Melnyk, S. A., Davis, E. W., Spekman, R. E., & Sandor, J. (2010). Outcome-driven
supply chains. MIT Sloan Management Review, 51(2), 33-38.
(14) Anderson, E. J., Coltman, T., Devinney, T. M., & Keating, B. (2011). WHAT
DRIVES THE CHOICE OF A THIRD-PARTY LOGISTICS PROVIDER? Journal of
Supply Chain Management, 47(2), 97-115.
(15) Šrámková, E. Aplikace dodacích parit INCOTERMS v kontejnerových přepravách.
Praha, 2012. Diplomová práce.
(16) HHLA Hamburger Hafen und Logistik AG [online]. c2014 [cit. 2014-09-05].
Dostupné z <https://coast.hhla.de/coast/displayhome.jsf >.
(17) Terminal Eurogate Hamburg [online]. c2014 [cit. 2014-09-05]. Dostupné z
<http://www.eurogate.de >.
(18) Maersk Line [online]. c2014 [cit. 2014-09-05]. Dostupné z
<http://www.maerskline.com >.

Stahování

Publikováno

2014-11-04

Jak citovat

Šrámková, E., & Niko, E. (2014). INTEGROVANÉ GLOBÁLNÍ ŘEŠENÍ PRO SLEDOVÁNÍ KONTEJNERŮ. Perner’s Contacts, 9(3), 196–207. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/667

Číslo

Sekce

Články