POHYB ROTORU MODERNÍHO TURBODMYCHADLA V ČASOVÉ DOMÉNĚ

Autoři

  • Tomáš Fryščok

Klíčová slova:

dynamika rotoru, pohyb rotoru v čase, turbodmychadlo

Abstrakt

Tento článek ve své první části popisuje teorii měření pohybu hřídele kapacitními sondami a možnosti jednotlivých defektů. V druhé části článku jsou zpracována naměřená data. Měření byla provedena na dieselovém motoru určeném pro osobní automobily. V článku jsou zpracovány celkem čtyři režimy rotoru turbodmychadla, od volnoběžných (35 000 min-1) po maximální provozní otáčky rotoru, odpovídající 210 000 min-1.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

(1) CHEN, W. J., GUNTER, E. J. Dynamics of rotor-bearing systems. Canada: Trafford publishing, 2010, 469s, ISBN 978-1-4120-5190-3.
(2) SCHAFER-NGUYEN, H. Rotordynamics of automotive turbocharger. New York Dortrecht London: Springer publishing, 2012, ISBN 978-3-642-27518-0.
(3) ALSAEED, A. A. Dynamic stability evaluation of an automotive turbocharger Rotor-bearing system. Virginia Polytechnic Institute 2005, Diploma thesis.
(4) EHRICH, F. F. Handbook of rotordynamics. Florida: Krieger publishing company, revised edition, 2004, ISBN 1-57524-088-2.
(5) TŮMA, J. Zpracování signálu získaných z mechanických systémů užitím FFT. Praha: Sdělovací technika., 1997. ISBN 80-901936-1-7.
(6) JORDAN, A. M. What are shaft orbits anyway? BN Orbit, [cit. 17.11.2012], http://www.scribd.com/doc/89468509/Shaft-Orbits, 1993.

Stahování

Publikováno

2013-04-19

Jak citovat

Fryščok, T. (2013). POHYB ROTORU MODERNÍHO TURBODMYCHADLA V ČASOVÉ DOMÉNĚ. Perner’s Contacts, 8(1), 53–65. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/709

Číslo

Sekce

Články