KALKULACE ČISTÝCH NÁKLADŮ POSKYTOVÁNÍ ZÁKLADNÍCH POŠTOVNÍCH SLUŽEB
Klíčová slova:
univerzální poštovní služba, základní poštovní služba, čisté nákladyAbstrakt
Tento článek se zabývá způsoby hodnocení nákladů závazku univerzální poštovní služby s využitím existujících metod, jako je metoda vyhnutelných nákladů, metoda vstupního ocenění a zejména metoda rentability nákladů. Tato metoda je v principu pro stanovení uvedených nákladů nejvhodnější, konkrétní užití této metody se realizuje prostřednictvím metodiky její praktické implementace. Článek vychází rovněž z definice čistých nákladů základních poštovních služeb a způsobu jejich výpočtu na základě ustanovení tuzemských oborových právních norem.
Stažení
Reference
(2) ŠVADLENKA, L., ROTH, J. Stanovení nákladů závazku univerzální poštovní služby. Elektronický časopis Katedry spojov Žilinské univerzity: Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod. 2010. ISSN 1336-8281.
(3) KOLAROVSZKI, P. – MICHÁLEK, I.: Part economy of postal web services. In: Future Role of Postal Services in the Face of New Market Conditions and Communication Technologies. University of Pardubice, 2008, ISBN 978-80-7395-144-3.
(4) Zákon č. 29/2000 Sb. o poštovní službách a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
(5) Vyhláška ze dne 17. prosince 2012 o postupu Českého telekomunikačního úřadu při výpočtu čistých nákladů na plnění povinnosti poskytovat základní služby.
(6) MADLEŇÁK, R., MADLEŇÁKOVÁ, L. The postal market analysis in Europe, In: Studies of Faculty of operation and economics of transport and communications of University of Žilina. s. 117-122.