THE EVALUATION OF SERVICE QUALITY IN FORWARDING
Klíčová slova:
Quality, Methods, Forwarding, Services, EvaluationAbstrakt
The article deals with problem of service quality in forwarding, quantification of the level of quality and evaluation of service quality. For the quality evaluation it is necessary to apply an appropriate method. The article includes also practical application of multi-criteria evaluation of quality.
Stažení
Data o stažení nejsou doposud dostupná.
Reference
(1) STN EN ISO 9000: 2005. Systémy manažérstva kvality. Základy a slovník. Slovenský
ústav technickej normalizácie, Bratislava. 2005.
(2) MOJŽIŠ, V., Kvalita dopravních a přepravních procesu, Institut Jana Pernera, o.p.s.:
Pardubice, 2003
(3) KONEČNÝ, V., Nástroje a metódy manažérstva kvality, Žilinská univerzita v
Žiline/EDIS- vydavateľstvo ŽU: Žilina, 2012
(4) http://www.uzemneplany.sk/sutaz/system-manazerstva-kvality-poziadavky-novej-normystn-
en-iso-9001-2009
(5) Taylor & Francis, Informa Ltd Registered in England and Wales Registered Number:
1072954 Registered office: Mortimer House, 37-41 Mortimer Street, London W1T 3JH,
UK
(6) http://kds.vsb.cz/mhd/kvalita-vahy.htm
(7) ŠIMKOVÁ, I., KONEČNÝ, V.: The Evaluation of Services Quality in Road Freight
Transport and Forwarding. Žilina 2013. Transcom 2013
(8) http://actamont.tuke.sk/pdf/2009/n1/15rohacova.pdf
(9) NENADÁL a kol.: Modely měření a zlepšování spokojenosti zákazníku, Národní
informační středisko pro podporu jakosti, Praha, 2004, ISBN 80-02-01672-6
(10) (10)http://www.uzemneplany.sk/sutaz/system-manazerstva-kvality-poziadavky-novejnormy-
stn-en-iso-9001-2009
(11) VEBER, J.: Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 1. vyd. Vydavateľstvo Grada Publishing,
spol. s. r. o. Praha 2002. ISBN 80-247-0194-4.
(12) Maskeliūnaitė, L.; Sivilevičius, H. 2009. Traukinius aptarnaujančio personalo nuomonės
apie keleivių vežimo kokybės kriterijų svarbą nustatymas AHP metodu [Using AHP
method for determining the significance of quality criteria of passenger transportation by
train based on service people], Mokslas – Lietuvos ateitis [Science – Future of Lithuania]
1(6): 57–62 (in Lithuanian)
(13) Podvezko, V. 2009. Application of AHP technique, Journal of Business Economics and
Management 10(2): 181–189.
(14) Skibniewski, M. J.; Chao, L.-C. 1992. Evaluation of advanced construction technology
with AHP method, Journal of Construction Engineering and Management 118(3): 577–
593.
ústav technickej normalizácie, Bratislava. 2005.
(2) MOJŽIŠ, V., Kvalita dopravních a přepravních procesu, Institut Jana Pernera, o.p.s.:
Pardubice, 2003
(3) KONEČNÝ, V., Nástroje a metódy manažérstva kvality, Žilinská univerzita v
Žiline/EDIS- vydavateľstvo ŽU: Žilina, 2012
(4) http://www.uzemneplany.sk/sutaz/system-manazerstva-kvality-poziadavky-novej-normystn-
en-iso-9001-2009
(5) Taylor & Francis, Informa Ltd Registered in England and Wales Registered Number:
1072954 Registered office: Mortimer House, 37-41 Mortimer Street, London W1T 3JH,
UK
(6) http://kds.vsb.cz/mhd/kvalita-vahy.htm
(7) ŠIMKOVÁ, I., KONEČNÝ, V.: The Evaluation of Services Quality in Road Freight
Transport and Forwarding. Žilina 2013. Transcom 2013
(8) http://actamont.tuke.sk/pdf/2009/n1/15rohacova.pdf
(9) NENADÁL a kol.: Modely měření a zlepšování spokojenosti zákazníku, Národní
informační středisko pro podporu jakosti, Praha, 2004, ISBN 80-02-01672-6
(10) (10)http://www.uzemneplany.sk/sutaz/system-manazerstva-kvality-poziadavky-novejnormy-
stn-en-iso-9001-2009
(11) VEBER, J.: Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 1. vyd. Vydavateľstvo Grada Publishing,
spol. s. r. o. Praha 2002. ISBN 80-247-0194-4.
(12) Maskeliūnaitė, L.; Sivilevičius, H. 2009. Traukinius aptarnaujančio personalo nuomonės
apie keleivių vežimo kokybės kriterijų svarbą nustatymas AHP metodu [Using AHP
method for determining the significance of quality criteria of passenger transportation by
train based on service people], Mokslas – Lietuvos ateitis [Science – Future of Lithuania]
1(6): 57–62 (in Lithuanian)
(13) Podvezko, V. 2009. Application of AHP technique, Journal of Business Economics and
Management 10(2): 181–189.
(14) Skibniewski, M. J.; Chao, L.-C. 1992. Evaluation of advanced construction technology
with AHP method, Journal of Construction Engineering and Management 118(3): 577–
593.
Stahování
Publikováno
2013-12-20
Jak citovat
Šimková, I., & Konečný, V. (2013). THE EVALUATION OF SERVICE QUALITY IN FORWARDING. Perner’s Contacts, 8(4), 76–84. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/771
Číslo
Sekce
Články
Licence
Copyright (c) 2020 Ivana Šimková##common.commaListSeparator##Vladimír Konečný
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .