THE EVALUATION OF SERVICE QUALITY IN FORWARDING

Autoři

  • Ivana Šimková
  • Vladimír Konečný

Klíčová slova:

Quality, Methods, Forwarding, Services, Evaluation

Abstrakt

The article deals with problem of service quality in forwarding, quantification of the level of quality and evaluation of service quality. For the quality evaluation it is necessary to apply an appropriate method. The article includes also practical application of multi-criteria evaluation of quality.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

(1) STN EN ISO 9000: 2005. Systémy manažérstva kvality. Základy a slovník. Slovenský
ústav technickej normalizácie, Bratislava. 2005.
(2) MOJŽIŠ, V., Kvalita dopravních a přepravních procesu, Institut Jana Pernera, o.p.s.:
Pardubice, 2003
(3) KONEČNÝ, V., Nástroje a metódy manažérstva kvality, Žilinská univerzita v
Žiline/EDIS- vydavateľstvo ŽU: Žilina, 2012
(4) http://www.uzemneplany.sk/sutaz/system-manazerstva-kvality-poziadavky-novej-normystn-
en-iso-9001-2009
(5) Taylor & Francis, Informa Ltd Registered in England and Wales Registered Number:
1072954 Registered office: Mortimer House, 37-41 Mortimer Street, London W1T 3JH,
UK
(6) http://kds.vsb.cz/mhd/kvalita-vahy.htm
(7) ŠIMKOVÁ, I., KONEČNÝ, V.: The Evaluation of Services Quality in Road Freight
Transport and Forwarding. Žilina 2013. Transcom 2013
(8) http://actamont.tuke.sk/pdf/2009/n1/15rohacova.pdf
(9) NENADÁL a kol.: Modely měření a zlepšování spokojenosti zákazníku, Národní
informační středisko pro podporu jakosti, Praha, 2004, ISBN 80-02-01672-6
(10) (10)http://www.uzemneplany.sk/sutaz/system-manazerstva-kvality-poziadavky-novejnormy-
stn-en-iso-9001-2009
(11) VEBER, J.: Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 1. vyd. Vydavateľstvo Grada Publishing,
spol. s. r. o. Praha 2002. ISBN 80-247-0194-4.
(12) Maskeliūnaitė, L.; Sivilevičius, H. 2009. Traukinius aptarnaujančio personalo nuomonės
apie keleivių vežimo kokybės kriterijų svarbą nustatymas AHP metodu [Using AHP
method for determining the significance of quality criteria of passenger transportation by
train based on service people], Mokslas – Lietuvos ateitis [Science – Future of Lithuania]
1(6): 57–62 (in Lithuanian)
(13) Podvezko, V. 2009. Application of AHP technique, Journal of Business Economics and
Management 10(2): 181–189.
(14) Skibniewski, M. J.; Chao, L.-C. 1992. Evaluation of advanced construction technology
with AHP method, Journal of Construction Engineering and Management 118(3): 577–
593.

Stahování

Publikováno

2013-12-20

Jak citovat

Šimková, I., & Konečný, V. (2013). THE EVALUATION OF SERVICE QUALITY IN FORWARDING. Perner’s Contacts, 8(4), 76–84. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/771

Číslo

Sekce

Články

Nejaktuálnější články stejného autora (stejných autorů)