METHODOLOGY FOR CAPACITY CALCULATION IN RAILWAY STATIONS USED IN IS KANGO

Autoři

  • Petr Veselý

Klíčová slova:

capacity calculation, railway station, gridiron, running track, occupation period, change-over between station track and line track

Abstrakt

This paper deals with design of methodology for railway station capacity assessment that is in an experimental stage within the information system KANGO. This methodology is slightly different from procedure that is defined in obsolete regulation D24. These days the new methodology is in test stage. The reason for changes in methodology consist of finished reworks in module that is responsible for technological times – this module is basis for occupancy time calculation for running tracks and gridiron.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

(1) Směrnice D24 pro zjišťování propustnosti železničních tratí. Praha, 1966.
(2) Zadání propustnosti stanice. Interní materiál SŽDC. 2000.
(3) Pracovní návrh aktualizace D24. Interní materiál SŽDC. 2003
(4) VESELÝ, Petr. Modul výpočtu propustnosti IS SENA-JŘ-VT. In Sborník příspěvků z mezinárodní
konference - Informační technologie v dopravě a logistice INFOTRANS
2005. Pardubice: 2005. s. 313-319. ISBN 80-7194-792-X.
(5) KRÝŽE, Pavel, AMCHA, René, VESELÝ, Petr. Nová metodika výpočtu propustnosti
mezistaničního úseku s odbočkou. Perner’s Contacts, 2008, roč. 3, č. 5, s. 183–189.
ISSN 1801-674X.
(6) VESELÝ, Petr, KRÝŽE, Pavel. Development of methodology for capacity calculation in
the sections with an intermediate junction. Perner’s Contacts, 2011, roč. 6, č. 5,
s. 300–307. ISSN 1801-674X.

Stahování

Publikováno

2013-12-20

Jak citovat

Veselý, P. (2013). METHODOLOGY FOR CAPACITY CALCULATION IN RAILWAY STATIONS USED IN IS KANGO. Perner’s Contacts, 8(4), 100–106. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/774

Číslo

Sekce

Články