VLIV VSTUPNÍHO TOKU VOZIDEL PŘI NÁVRHU SIGNÁLNÍHO PLÁNU SVĚTELNĚ ŘÍZENÉ KŘIŽOVATKY - SIMULAČNÍ STUDIE
Klíčová slova:
Světelně řízená křižovatka, Signální plán, Vstupní tok, Erlangovo rozdělení, Simulace, witnessAbstrakt
Článek se zabývá experimentálním ověřením vlivu vstupního procesu vozidel na návrh signálního plánu světelně řízené křižovatky. Problém je studován simulačním přístupem na fiktivní zjednodušené křižovatce s využitím software Witness.
Stažení
Data o stažení nejsou doposud dostupná.
Reference
(1) TP 81 – Navrhování světelných signalizačních zařízení pro řízení silničního provozu.
Brno: Centrum dopravního výzkumu, 1996, 111 s. ISBN 80-902141-2-6.
(2) ČERNÝ, J. – KLUVÁNEK, P. Základy matematickej teórie dopravy. Bratislava: VEDA,
1990, 279 s. ISBN 80-224-0099-8.
(3) TEICHMANN, D. – TRESLER, F. Problematika návrhu pevných signálních plánů pro
světelné řízení křižovatek z hlediska posouzení účinnosti různých přístupů na
odstraňování kongescí – 1. část. Silniční obzor, 2010, roč. 71, č. 1, s. 9 – 12, ISSN 0322-
7154.
(4) TEICHMANN, D. – TRESLER, F. Problematika návrhu pevných signálních plánů pro
světelné řízení křižovatek z hlediska posouzení účinnosti různých přístupů na
odstraňování kongescí – 2. část. Silniční obzor, 2010, roč. 71, č. 2, s. 34 – 39, ISSN 0322-
7154.
(5) DORDA, M. – TEICHMANN, D. Experimentální ověření dob zdržení vozidel při návrhu
signálního plánu metodou lineárního programování. In sborník příspěvků semináře Úlohy
diskrétní optimalizace v dopravní praxi – Kvantitativní metody optimalizace v dopravních
a logistických systémech I. Pardubice: Pardubice: Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta
Jana Pernera. Katedra informatiky v dopravě, 2010, s. 156 – 171. ISBN 978-80-7395-
297-6.
(6) DORDA, M. Studie využití simulačního software Witness při návrhu signálního plánu
světelně řízení křižovatky. Perner’s Contacts, 2010, roč. V, č. 3, s. 35 – 43, ISSN 1801-
674X.
Brno: Centrum dopravního výzkumu, 1996, 111 s. ISBN 80-902141-2-6.
(2) ČERNÝ, J. – KLUVÁNEK, P. Základy matematickej teórie dopravy. Bratislava: VEDA,
1990, 279 s. ISBN 80-224-0099-8.
(3) TEICHMANN, D. – TRESLER, F. Problematika návrhu pevných signálních plánů pro
světelné řízení křižovatek z hlediska posouzení účinnosti různých přístupů na
odstraňování kongescí – 1. část. Silniční obzor, 2010, roč. 71, č. 1, s. 9 – 12, ISSN 0322-
7154.
(4) TEICHMANN, D. – TRESLER, F. Problematika návrhu pevných signálních plánů pro
světelné řízení křižovatek z hlediska posouzení účinnosti různých přístupů na
odstraňování kongescí – 2. část. Silniční obzor, 2010, roč. 71, č. 2, s. 34 – 39, ISSN 0322-
7154.
(5) DORDA, M. – TEICHMANN, D. Experimentální ověření dob zdržení vozidel při návrhu
signálního plánu metodou lineárního programování. In sborník příspěvků semináře Úlohy
diskrétní optimalizace v dopravní praxi – Kvantitativní metody optimalizace v dopravních
a logistických systémech I. Pardubice: Pardubice: Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta
Jana Pernera. Katedra informatiky v dopravě, 2010, s. 156 – 171. ISBN 978-80-7395-
297-6.
(6) DORDA, M. Studie využití simulačního software Witness při návrhu signálního plánu
světelně řízení křižovatky. Perner’s Contacts, 2010, roč. V, č. 3, s. 35 – 43, ISSN 1801-
674X.
Stahování
Publikováno
2011-04-15
Jak citovat
Dorda, M. (2011). VLIV VSTUPNÍHO TOKU VOZIDEL PŘI NÁVRHU SIGNÁLNÍHO PLÁNU SVĚTELNĚ ŘÍZENÉ KŘIŽOVATKY - SIMULAČNÍ STUDIE. Perner’s Contacts, 6(1), 65–74. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/782
Číslo
Sekce
Články
Licence
Copyright (c) 2020 Michal Dorda
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .