ZMĚNY INTENZITY OSOBNÍ AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY A VLIV NA PROSTOROVOU DIFERENCIACI SUBURBANIZACE
Klíčová slova:
intenzita dopravy, temporální analýza, suburbanizaceAbstrakt
Příspěvek se zabývá projevem zvýšené míry intenzity osobní automobilové dopravy na suburbanizaci mezi územím města Olomouce a jeho zázemím. Cílem výzkumu bylo na základě dat intenzit dopravy (Celostátní sčítání dopravy v letech 2000 a 2005) a autory provedeného měření v roce 2010 provést temporální analýzu intenzit dopravy a výsledné změny porovnat s prostorovou diferenciací suburbanizace v zázemí města Olomouce.
Stažení
Data o stažení nejsou doposud dostupná.
Reference
(1) Bartoš, L., Martolos, J. (2007): Stanovení intenzit dopravy na pozemních
komunikacích. Publikace schválená MD Ol – čj. 1086/07-910-IPK/1. Mariánské Lázně:
Koura publishing. 50 s. ISBN 978-80-902527-7-6.
(2) Dostál, O. (2008): Suburbanizace na příkladu města Ostravy. Diplomová práce,
Masarykova univerzita v Brně, 77 s, Brno.
(3) Ouředníček, M. (2002): Suburbanizace v kontextu urbanizačního procesu. In: Sýkora,
L. (ed.): Suburbanizace a její sociální, ekonomické a ekologické důsledky. Ústav pro
ekopolitiku, Praha, s. 39 – 54. ISBN 80-901914-9-5.
(4) Ouředníček, M. (2003): Suburbanizace Prahy. Sociologický časopis, 39, č. 2, s. 235 –
253. ISSN 0038-0288.
(5) Ouředníček, M. (2006): Sociální geografie pražského městského regionu. Katedra
sociální geografie a regionálního rozvoje PřF UK v Praze. 159 s. Praha. ISBN 80-
86561-94-1. Dostupné z: <http://web.natur.cuni.cz/~slamak/gacr/kniha/>.
(6) Sýkora, L. (2002): Suburbanizace a její důsledky: Výzva pro výzkum, usměrňování
rozvoje území a společenskou angažovanost. In: Sýkora, L. (ed.): Suburbanizace a její
sociální, ekonomické a ekologické důsledky. Ústav pro ekopolitiku, Praha, s. 9 – 20.
ISBN 80-901914-9-5.
(7) Sýkora, L. (2003): Suburbanizace a její společenské důsledky. Sociologický časopis, 39,
c. 2, s. 217–233.
(8) Celostátní sčítání dopravy v roce 2005 [online]. Poslední aktualizace z 11.6.2007.
Citováno: 28.7.2010. Dostupné z:<http://www.scitani2005.rsd.cz/start.htm>.
(9) Celostátní sčítání dopravy v roce 2000 [online]. Poslední aktualizace z 29.9.2009.
Citováno: 28.7.2010. Dostupné z:<http://www.rsd.cz/doprava/scitani_2000/start.htm>.
(10) ČSÚ (2003): Sčítání lidu, domů a bytů k 1. 3. 2001 dojížďka do zaměstnání a
škol: Okres Olomouc. Praha, 109 s. ISBN 80-250-0627-1.s
komunikacích. Publikace schválená MD Ol – čj. 1086/07-910-IPK/1. Mariánské Lázně:
Koura publishing. 50 s. ISBN 978-80-902527-7-6.
(2) Dostál, O. (2008): Suburbanizace na příkladu města Ostravy. Diplomová práce,
Masarykova univerzita v Brně, 77 s, Brno.
(3) Ouředníček, M. (2002): Suburbanizace v kontextu urbanizačního procesu. In: Sýkora,
L. (ed.): Suburbanizace a její sociální, ekonomické a ekologické důsledky. Ústav pro
ekopolitiku, Praha, s. 39 – 54. ISBN 80-901914-9-5.
(4) Ouředníček, M. (2003): Suburbanizace Prahy. Sociologický časopis, 39, č. 2, s. 235 –
253. ISSN 0038-0288.
(5) Ouředníček, M. (2006): Sociální geografie pražského městského regionu. Katedra
sociální geografie a regionálního rozvoje PřF UK v Praze. 159 s. Praha. ISBN 80-
86561-94-1. Dostupné z: <http://web.natur.cuni.cz/~slamak/gacr/kniha/>.
(6) Sýkora, L. (2002): Suburbanizace a její důsledky: Výzva pro výzkum, usměrňování
rozvoje území a společenskou angažovanost. In: Sýkora, L. (ed.): Suburbanizace a její
sociální, ekonomické a ekologické důsledky. Ústav pro ekopolitiku, Praha, s. 9 – 20.
ISBN 80-901914-9-5.
(7) Sýkora, L. (2003): Suburbanizace a její společenské důsledky. Sociologický časopis, 39,
c. 2, s. 217–233.
(8) Celostátní sčítání dopravy v roce 2005 [online]. Poslední aktualizace z 11.6.2007.
Citováno: 28.7.2010. Dostupné z:<http://www.scitani2005.rsd.cz/start.htm>.
(9) Celostátní sčítání dopravy v roce 2000 [online]. Poslední aktualizace z 29.9.2009.
Citováno: 28.7.2010. Dostupné z:<http://www.rsd.cz/doprava/scitani_2000/start.htm>.
(10) ČSÚ (2003): Sčítání lidu, domů a bytů k 1. 3. 2001 dojížďka do zaměstnání a
škol: Okres Olomouc. Praha, 109 s. ISBN 80-250-0627-1.s
Stahování
Publikováno
2011-04-15
Jak citovat
Heisig, J., Burian, J., & Miřijovský, J. (2011). ZMĚNY INTENZITY OSOBNÍ AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY A VLIV NA PROSTOROVOU DIFERENCIACI SUBURBANIZACE. Perner’s Contacts, 6(1), 84–91. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/784
Číslo
Sekce
Články
Licence
Copyright (c) 2020 Jan Heisig##common.commaListSeparator##Jaroslav Burian##common.commaListSeparator##Jakub Miřijovský
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .