OPTIMALIZACE PLÁNOVÁNÍ TRAS PRO OSOBY S POSTIŽENÍM ZRAKU
Klíčová slova:
kritické místo, nejkratší cesta, nevidomá osoba, optimalizace, teorie grafů, trasaAbstrakt
Příspěvek prezentuje možnosti užití metod operačního výzkumu (teorie grafů) pro určení optimální – nejbezpečnější – pěší trasy pro cesty nevidomých osob na území města. Nevidomé osoby volí trasu nikoliv nejkratší, ale pro ně nejbezpečnější. Pro určení výsledné trasy je důležitá korekce výchozího řešení z hlediska uživatele.
Stažení
Data o stažení nejsou doposud dostupná.
Reference
[1] MATUŠKA, J. Bezbariérová doprava. Vyd. 1. Pardubice : Institut Jana Pernera, 2009.
200 s. ISBN 978-80-86530-62-8.
[2] VOLEK, J. Operační výzkum I (Teorie grafů). Pardubice : Univerzita Pardubice, 2002.
111 s. ISBN 80-7194-410-6.
200 s. ISBN 978-80-86530-62-8.
[2] VOLEK, J. Operační výzkum I (Teorie grafů). Pardubice : Univerzita Pardubice, 2002.
111 s. ISBN 80-7194-410-6.
Stahování
Publikováno
2011-04-15
Jak citovat
Matuška, J. (2011). OPTIMALIZACE PLÁNOVÁNÍ TRAS PRO OSOBY S POSTIŽENÍM ZRAKU. Perner’s Contacts, 6(1), 196–203. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/795
Číslo
Sekce
Články
Licence
Copyright (c) 2020 Jaroslav Matuška
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .