ÚLOHA OKRUŽNÍCH JÍZD S ČASOVÝMI OKNY

Autoři

  • Petr Kozel

Klíčová slova:

dopravní úloha, okružní jízda, časová okna

Abstrakt

Předložený příspěvek se zabývá řešením problematiky plánování okružních jízd pro dopravní park vozidel, za předpokladu, že kromě požadavku si zákazník také definuje časový interval, ve kterém je možné provést jeho obsluhu. V příspěvku je představen matematický model publikovaný prof. RNDr. Jaroslavem Janáčkem, CSc., na základě kterého je možné k řešení této problematiky přistupovat. V závěru článku je prezentován výpočetní experiment, který byl s tímto modelem proveden.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

(1) JANÁČEK, J. Optimalizace na dopravních sítích. Žilina: Žilinská univerzita v Žilině,
2003. 248 s. ISBN 80-8070-031-1.
(2) BODIN, L., GOLDEN, B., ASSAD, A. Routing and scheduling of vehicles and crews –
the state of art. Comput. Ops. Res., Vol. 10, No 2, 1983, s. 63 – 221.
(3) DESROCHERS, M., DESROSIERS, J., SOLOMON, M. A New Optimization Algorithm
for the Vehicle Routing Problem with Time Windows. Operations Research, Vol. 40, No 2,
March-April 1992, s. 342-354.
(4) XPRESS-MP Manual “Getting Started”. Dash Associates, Blisworth, UK, 2005, p. 105.
(5) XPRESS-Mosel “User guide”. Dash Associates, Blisworth, 2005, UK, p. 99.

Stahování

Publikováno

2011-11-11

Jak citovat

Kozel, P. (2011). ÚLOHA OKRUŽNÍCH JÍZD S ČASOVÝMI OKNY. Perner’s Contacts, 6(3), 160–167. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/861

Číslo

Sekce

Články