DEVELOPMENT OF METHODOLOGY FOR CAPACITY CALCULATION IN THE SECTIONS WITH AN INTERMEDIATE JUNCTION

Autoři

  • Petr Veselý
  • Petr Krýže

Klíčová slova:

capacity calculation, crossing or overtaking section, junction, CPM method, critical path, headway

Abstrakt

This article deals with the methodology of capacity calculation in the crossing or overtaking sections with one or more junctions. The basic methodology adumbrated in (1) is developed with emphasis on thorough specification of input data and the process of setting total time of occupancy of observed line with successive trains.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

(1) KRÝŽE, Pavel, AMCHA, René, VESELÝ, Petr. Nová metodika výpočtu propustnosti
mezistaničního úseku s odbočkou. Perners Contact, 2008, roč. 3, č. 5, s. 183–189.
ISSN 1801-674X.
(2) Směrnice D24 pro zjišťování propustnosti železničních tratí. Praha, 1996.
(3) PALÚCH, Stanislav. Algoritmická teoria grafov. Žilinská univerzita v Žilině, 2008.
[online]. [cit. 2011-08-12]. Dostupné z http://frcatel.fri.uniza.sk/users/paluch/grafy.pdf
(4) VOLEK, Josef. Operační výzkum I, skripta DFJP. Pardubice, 2002. ISBN 80-7194-410-6.

Stahování

Publikováno

2011-12-30

Jak citovat

Veselý, P., & Krýže, P. (2011). DEVELOPMENT OF METHODOLOGY FOR CAPACITY CALCULATION IN THE SECTIONS WITH AN INTERMEDIATE JUNCTION. Perner’s Contacts, 6(4), 300–307. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/932

Číslo

Sekce

Články