IMPACT OF ETCS CONFIGURATION ON DISTANCE BETWEEN TRAIN STOP AND END OF TRAIN PATH
Keywords:
ETCS, overlap distance, braking curveAbstract
The paper follows on previous author’s paper about ETCS and capacity. The focus is on parameters of ETCS and the distance between the head of the train and the position of the main signal. On the basis of the field survey some recommendations were stated.
Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Hruban, I., Nachtigall, P., Štěpán, O. Přínosy zavedení ETCS z pohledu brzdných křivek. Vědeckotechnický sborník ČD. 2015, Sv. 40.
2. Nachtigall, Petr. Vliv nastavení mobilní části ETCS na brzdnou křivku. Perner's Contacts. 22. 4 2016, stránky 131-138.
3. Set of specifications #1. ERA. [Online] 07. 01 2015. [Citace: 10. 01 2016.] http://www.era.europa.eu/Core-Activities/ERTMS/Pages/Set-of-specifications-1.aspx.
4. Set of specifications # 2. ERA. [Online] 29. 07 2015. [Citace: 20. 01 2016.] http://www.era.europa.eu/Core-Activities/ERTMS/Pages/Set-of-specifications-2.aspx.
5. Braking curves simulation tool. European Union Agency for Railways. [Online] 15. 06 2016. [Citace: 04. 10 2016.] http://www.era.europa.eu/Core-Activities/ERTMS/Pages/Braking-Curves-Simulation-Tool.aspx.
6. INTRODUCTION TO ETCS BRAKING CURVES. European Railway Agency. [Online] 12. 06 2010. [Citace: 10. 02 2016.] www.era.europa.eu/.../ERA_ERTMS_040026_v1.2.doc.
7. Drážní zařízení - Stanovení a prokázání bezporuchovosti, pohotovosti, udržovatelnosti a bezpečnosti (RAMS). ČSN online. [Online] ČNÚ, 1. 6 2001. [Citace: 20. 10 2016.] http://csnonline.unmz.cz/Detailnormy.aspx?k=59709.
8. Lukáš Fiala. Provozní dopady aplikace ochranných vzdáleností podle TNŽ 34 2620. Dspace. [Online] 10. 05 2010. [Citace: 15. 09 2016.] http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/10195/36540/FialaL_OchrannychVzdalenosti_PD_2010.pdf;jsessionid=6C7B814BAE56DB44790363B5B25F54FD?sequence=1.
9. Šimral, Petr. ETCS - provozní zkušenosti. ACRI. [Online] 30. 05 2015. [Citace: 16. 09 2016.] http://www.acri.cz/uploads/acri-akademie/15-06%20ETCS/2015_ETCS_Simral.pdf.
10. Marek, J. Informace z UNISIG, aktuální stav specifikací a další rozvoj ETCS. ACRI. [Online] 02. 06 2015. [Citace: 04. 02 2016.] www.acri.cz.
11. Swiss Transport Research Conference. [Online] 11. 9 2009. [Citace: 04. 02 2016.] http://www.strc.ch/conferences/2009/Emery.pdf.
2. Nachtigall, Petr. Vliv nastavení mobilní části ETCS na brzdnou křivku. Perner's Contacts. 22. 4 2016, stránky 131-138.
3. Set of specifications #1. ERA. [Online] 07. 01 2015. [Citace: 10. 01 2016.] http://www.era.europa.eu/Core-Activities/ERTMS/Pages/Set-of-specifications-1.aspx.
4. Set of specifications # 2. ERA. [Online] 29. 07 2015. [Citace: 20. 01 2016.] http://www.era.europa.eu/Core-Activities/ERTMS/Pages/Set-of-specifications-2.aspx.
5. Braking curves simulation tool. European Union Agency for Railways. [Online] 15. 06 2016. [Citace: 04. 10 2016.] http://www.era.europa.eu/Core-Activities/ERTMS/Pages/Braking-Curves-Simulation-Tool.aspx.
6. INTRODUCTION TO ETCS BRAKING CURVES. European Railway Agency. [Online] 12. 06 2010. [Citace: 10. 02 2016.] www.era.europa.eu/.../ERA_ERTMS_040026_v1.2.doc.
7. Drážní zařízení - Stanovení a prokázání bezporuchovosti, pohotovosti, udržovatelnosti a bezpečnosti (RAMS). ČSN online. [Online] ČNÚ, 1. 6 2001. [Citace: 20. 10 2016.] http://csnonline.unmz.cz/Detailnormy.aspx?k=59709.
8. Lukáš Fiala. Provozní dopady aplikace ochranných vzdáleností podle TNŽ 34 2620. Dspace. [Online] 10. 05 2010. [Citace: 15. 09 2016.] http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/10195/36540/FialaL_OchrannychVzdalenosti_PD_2010.pdf;jsessionid=6C7B814BAE56DB44790363B5B25F54FD?sequence=1.
9. Šimral, Petr. ETCS - provozní zkušenosti. ACRI. [Online] 30. 05 2015. [Citace: 16. 09 2016.] http://www.acri.cz/uploads/acri-akademie/15-06%20ETCS/2015_ETCS_Simral.pdf.
10. Marek, J. Informace z UNISIG, aktuální stav specifikací a další rozvoj ETCS. ACRI. [Online] 02. 06 2015. [Citace: 04. 02 2016.] www.acri.cz.
11. Swiss Transport Research Conference. [Online] 11. 9 2009. [Citace: 04. 02 2016.] http://www.strc.ch/conferences/2009/Emery.pdf.
Downloads
Published
2016-11-11
How to Cite
Nachtigall, P. (2016). IMPACT OF ETCS CONFIGURATION ON DISTANCE BETWEEN TRAIN STOP AND END OF TRAIN PATH. Perner’s Contacts, 11(3), 124–130. Retrieved from https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/554
Issue
Section
Articles