THE TIME COORDINATION OF PUBLIC MASS TRANSPORT ON SECTIONS OF THE TRANSPORT NETWORK

Authors

  • Petr Kozel

Keywords:

service, connection, time coordination

Abstract

This paper focuses on optimizing the temporal position of the connection with regard to uniform distribution connection on section of transport network, which is operated by several lines of public mass transport. This article presents a list of input data that are needed to solve the problem, define appropriate optimization criteria and the mathematical model used to solve the problem. In the conclusion of this paper there is specific application used to verify the functionality of a mathematical model. In the present paper there is shown a mathematical model of one-way time coordination of connection.

Downloads

Download data is not yet available.

References

(1) JANÁČEK, J. Matematické programování. Žilina: Žilinská univerzita v Žilině, 2003. 225
s. ISBN 80-8070-054-0.
(2) JANÁČEK, J. Optimalizace na dopravních sítích. Žilina: Žilinská univerzita v Žilině,
2003. 248 s. ISBN 80-8070-031-1.
(3) Jízdní řád autobusových linek provozovaných ČSAD Frýdek-Místek a. s. a dalších
dopravců, kteří zajišťují veřejnou osobní linkovou dopravu v regionu Frýdek-Místek,
2008 – 2009.
(4) Turnusové příkazy dopravce ČSAD Frýdek-Místek a. s. 2007-2008; 2008-2009.
(5) Podklady Moravskoslezského kraje.
(6) Optimalizační software Xpress-IVE, <http://optimization.fico.com>.

Published

2011-04-15

How to Cite

Kozel, P. (2011). THE TIME COORDINATION OF PUBLIC MASS TRANSPORT ON SECTIONS OF THE TRANSPORT NETWORK. Perner’s Contacts, 6(1), 128–137. Retrieved from https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/789

Issue

Section

Articles