MODELING OF TRANSPORT DEMAND IN RELATION TO COMPETITION ON TRANSPORT MARKET
Klíčová slova:
transport, demand, capacity, model, firm, userAbstrakt
This article deals with modeling of transport demand and its requirements in relation to competitive environment of transport market. Basic factors with influence on transport demand are outlined here as well both from macroeconomical viewpoint and from transport system viewpoint. Article also emphasizes interdependent relations in transport and economy and the main aspects of competition on transport market.
Stažení
Data o stažení nejsou doposud dostupná.
Reference
(1) KOTLER, P. Marketing Management. Grada Publishing, Praha 2001. ISBN 80-247-0016-6.
(2) LIBERADZKI, B. Transport: Popyt. Podaz. Równowaga. Warszawa: Wydawnictwo
Wyzszej Szkoly Ekonomiczno – Informatycznej w Warszawie, 1998. 154 s. ISBN 83-
906188-2-6.
(3) ŠARADÍN, P., ŘEZNÍČEK, B. Marketing v dopravě. Grada Publishing, Praha 2001.
ISBN 80-247-0051-4.
(2) LIBERADZKI, B. Transport: Popyt. Podaz. Równowaga. Warszawa: Wydawnictwo
Wyzszej Szkoly Ekonomiczno – Informatycznej w Warszawie, 1998. 154 s. ISBN 83-
906188-2-6.
(3) ŠARADÍN, P., ŘEZNÍČEK, B. Marketing v dopravě. Grada Publishing, Praha 2001.
ISBN 80-247-0051-4.
Stahování
Publikováno
2011-07-15
Jak citovat
Salava, D., & Švadlenka, L. (2011). MODELING OF TRANSPORT DEMAND IN RELATION TO COMPETITION ON TRANSPORT MARKET. Perner’s Contacts, 6(2), 135–139. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/838
Číslo
Sekce
Články
Licence
Copyright (c) 2020 Daniel Salava##common.commaListSeparator##Libor Švadlenka
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .