CREATION AND CALIBRATION OF COMPUTATIONAL MODEL OF THE HISTORIC RACE ENGINE
Klíčová slova:
Škoda 100, the internal combustion engine, the engine computational model, Ricardo Wave, 1-D simulationAbstrakt
Using a CFD simulation in the development of internal combustion engines, with 1-D approach, can significantly reduce the time and costs associated with experiments and prototyping. With commercial software we can use 1-D computational models to optimize the parameters of manufactured engines and observe hardly measurable values. This article describes the basic principle of creating and calibration of computational model.
Stažení
Data o stažení nejsou doposud dostupná.
Reference
(1) ŠPERLICH, Pavel. Výpočetní simulační model spalovacího motoru historického
závodního automobilu a jeho experimentální ověření. Ostrava, 2013. 92 s. Diplomová
práce. VŠB-Technická univerzita Ostrava.
(2) SVÍDA, David. Analýza vnitřní termodynamiky spalovacího motoru. In Výzkumné
centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II [online]. Brno: Vysoké učení
technické, 2010 [cit. 2011-05-20]. Dostupné z WWW:
<http://www3.fs.cvut.cz/web/fileadmin/documents/12241-
BOZEK/publikace/2006/2006_002_01.pdf>.
(3) CORDON, Dan, Charles DEAN, Judith STECIAK a Steven BEYERLEIN. <i>One-
Dimensional engine modeling and validation: Using Ricardo Wave</i>. University of
Idaho, 2007.Dostupné z:
<http://www.webpages.uidaho.edu/niatt/research/Final_Reports/KLK434b%20N07-
09.pdf>
(4) PÍŠTĚK, Václav a Josef ŠTĚTINA. Výpočetní metody ve stavbě spalovacích motorů:
Určeno pro posl. fak. strojní. Vyd. 1. Brno: VUT, 1991. Učební texty vysokých škol.
ISBN 80-214-0368-3.
(5) Wave Build 8.0.1: Help. 2013.
(6) GT- Power 7.2.1 Manual.
závodního automobilu a jeho experimentální ověření. Ostrava, 2013. 92 s. Diplomová
práce. VŠB-Technická univerzita Ostrava.
(2) SVÍDA, David. Analýza vnitřní termodynamiky spalovacího motoru. In Výzkumné
centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II [online]. Brno: Vysoké učení
technické, 2010 [cit. 2011-05-20]. Dostupné z WWW:
<http://www3.fs.cvut.cz/web/fileadmin/documents/12241-
BOZEK/publikace/2006/2006_002_01.pdf>.
(3) CORDON, Dan, Charles DEAN, Judith STECIAK a Steven BEYERLEIN. <i>One-
Dimensional engine modeling and validation: Using Ricardo Wave</i>. University of
Idaho, 2007.Dostupné z:
<http://www.webpages.uidaho.edu/niatt/research/Final_Reports/KLK434b%20N07-
09.pdf>
(4) PÍŠTĚK, Václav a Josef ŠTĚTINA. Výpočetní metody ve stavbě spalovacích motorů:
Určeno pro posl. fak. strojní. Vyd. 1. Brno: VUT, 1991. Učební texty vysokých škol.
ISBN 80-214-0368-3.
(5) Wave Build 8.0.1: Help. 2013.
(6) GT- Power 7.2.1 Manual.
Stahování
Publikováno
2014-12-29
Jak citovat
Dresler, P., & Šperlich, P. (2014). CREATION AND CALIBRATION OF COMPUTATIONAL MODEL OF THE HISTORIC RACE ENGINE. Perner’s Contacts, 9(4), 18–27. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/677
Číslo
Sekce
Články
Licence
Copyright (c) 2020 Pavel Dresler##common.commaListSeparator##Pavel Šperlich
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .