EVALUATION OF QUALITY INDICATORS PUBLIC TRANSPORT
Keywords:
Evaluation of quality indicators, Measuring of passenger satisfaction, Public transportAbstract
This paper deals with passengers’ satisfaction measuring and urban mass transportation quality evaluation. The presented results of the evaluation of passenger satisfaction were obtained based on experimental verification the methodology for measuring passenger satisfaction and quality evaluation of public transport. The experiment was based on a designed list of questions, which has been used for a traffic survey of the passengers’ satisfaction. Criteria of quality have been evaluated from set of passenger's individual points of view in Ostrava urban mass transportation system conditions.
Downloads
References
Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2009.
[2] OLIVKOVÁ, I. Metodika měření spokojenosti cestujících a hodnocení kvality MHD.
Perner's Contact III/2010. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2010. s. 228-239. ISSN 1801-
674X.
[3] Modely měření a zlepšování spokojenosti zákazníků (od teorie k praxi). Výstup z projektu
podpory jakosti č. 4/12/2004. Národní informační středisko pro podporu jakosti, Praha,
2004. ISBN 80-02-01686-6.
[4] NENADÁL, J., PETŘÍKOVÁ, R., HUTYRA, M., BALCAROVÁ, P. Modely měření a
zlepšování spokojenosti zákazníků. Výstup z projektu podpory jakosti č.4/4/2004. Národní
informační středisko pro podporu jakosti, Praha, 2004. ISBN 80-02-01672-6.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Ivana Olivková
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.