EVALUATION OF QUALITY INDICATORS PUBLIC TRANSPORT

Authors

  • Ivana Olivková

Keywords:

Evaluation of quality indicators, Measuring of passenger satisfaction, Public transport

Abstract

This paper deals with passengers’ satisfaction measuring and urban mass transportation quality evaluation. The presented results of the evaluation of passenger satisfaction were obtained based on experimental verification the methodology for measuring passenger satisfaction and quality evaluation of public transport. The experiment was based on a designed list of questions, which has been used for a traffic survey of the passengers’ satisfaction. Criteria of quality have been evaluated from set of passenger's individual points of view in Ostrava urban mass transportation system conditions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] OLIVKOVÁ, I. Hodnocení kvality městské hromadné dopravy a návrh jejích standardů.
Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2009.
[2] OLIVKOVÁ, I. Metodika měření spokojenosti cestujících a hodnocení kvality MHD.
Perner's Contact III/2010. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2010. s. 228-239. ISSN 1801-
674X.
[3] Modely měření a zlepšování spokojenosti zákazníků (od teorie k praxi). Výstup z projektu
podpory jakosti č. 4/12/2004. Národní informační středisko pro podporu jakosti, Praha,
2004. ISBN 80-02-01686-6.
[4] NENADÁL, J., PETŘÍKOVÁ, R., HUTYRA, M., BALCAROVÁ, P. Modely měření a
zlepšování spokojenosti zákazníků. Výstup z projektu podpory jakosti č.4/4/2004. Národní
informační středisko pro podporu jakosti, Praha, 2004. ISBN 80-02-01672-6.

Downloads

Published

2010-12-30

How to Cite

Olivková, I. (2010). EVALUATION OF QUALITY INDICATORS PUBLIC TRANSPORT. Perner’s Contacts, 5(4), 171–181. Retrieved from https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1058

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2