COMPARISON OF SELECTED METHODS TO ADDRESS THE URBAN PUBLIC TRANSPORT LINE NETWORK DESIGN

Authors

  • Martin Blatoň

Keywords:

Urban Public Transport, Line Network

Abstract

The article deals with survey of selected current approaches to a formation of network of urban public transport lines in the Czech Republic and abroad. Brief characteristics of the approaches are presented. Their common features and differences are compared.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Branická, M., Stacho, M. Model MHD a optimalizácia času premiestnenia cestujúceho.
Doprava a spoje [online]. 2007, č. 1, s. 1 - 11.
Dostupné z<http://fpedas.utc.sk/dopravaaspoje/2007/1/branicka.pdf>. ISSN 1336-7676.
[2] Černá, A.; Černý, J. Teorie řízení a rozhodování v dopravních systémech. Praha: Institut
Jana Pernera, 2004. 1. vydání, s. 150. ISBN 80-86530-15-9.
[3] Černý J., Kluvánek, P. Základy matematickej teórie dopravy, Veda, Bratislava, 1991, 1.
vydání, s. 280. ISBN 80 – 224 – 0099 – 8.
[4] Černá, A. Koordinácia liniek a spojov MHD pomocou počítača. Kandidátská disertačná
práca VŠDS Žilina, 1987
[5] Erlander, S., Schéele, S. A Mathematical Programming Model for Bus Traffic
in a Network. Sb. Transportation and Traffic Theory. Sydney, REED, 1974, pp. 581-605.
[6] Chlebničan, P. et al. Optimalizacia autobusovej MHD v meste Poprad. Správa o riešení
úlohy, CHAPS, Softwarové stredisko pre dopravné projektovanie, Žilina, 1990.
[7] Surovec, P. Provoz a ekonomika silniční dopravy I. Ostrava, 2000, 1. vydání, s. 122.
ISBN 80-7078–735–X.
[8] Surovec, P. Tvorba systému mestskej hromadnej dopravy. Žilina, 1999, 1. vydání, s. 149.
ISBN 80-7100–586–X.
[9] Peško, Š. Podpora metód operačného výskumu pri navrhovaní systému liniek. CD
sborník. 6. mezinárodní konference Dopravná infraštruktúra v mestách. Žilina,
22. - 23. 10. 2008.
[10] Teichmann, D. O několika modifikacích matematického modelu přidělování vozidel
linkám v městské hromadné dopravě. Nová železniční technika. 2009, č. 1, s. 20-23.
[11] Blatoň, M. The Mathematical Model of Assigning Vehicles to Transport Lines
Modification. Sborník vědeckých prací VŠB-TU Ostrava. Ostrava, 2009.
ISSN 1210-0471.
[12] Blatoň, M. Lineární matematický model minimalizující náklady na provoz vozidel.
Zdvihací zařízení v teorii a praxi. 2009, č. 1. ISSN 1802-2812.

Published

2009-11-30

How to Cite

Blatoň, M. (2009). COMPARISON OF SELECTED METHODS TO ADDRESS THE URBAN PUBLIC TRANSPORT LINE NETWORK DESIGN. Perner’s Contacts, 4(3), 6–14. Retrieved from https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1138

Issue

Section

Articles