ALGORITHM FOR INSERTION OF ADDITIONAL TRAINS

Authors

  • Karel Šotek
  • Hynek Bachratý

Keywords:

Railway transport, simulation model, timetable, algorithm, conflict

Abstract

There is presented new algorithm for conflict-free insertion of utility trains to valid railway timetable in this article. We expect to use this algorithm mainly for calculation of railway track capacity and for relevant analyses of railway lines.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ŠOTEK K., BACHRATÝ H. Nové možnosti simulačních modelů reálného prostředí v

železniční dopravě, príspevok do zborníka II konferencie Teorie dopravních systémů, 17.

Január 2007, Pardubice, vydala DPJF Univerzita Pardubice, str. 9-18, ISBN 978-80-7194-

-5.

AMCHA, R., BACHRATÝ, H., KRÝŽE, P., VESELÝ, P. Příspěvek k problematice

dodatkových vlaků v prostředí IS SENA. Príspevok do zborníka konferencie DOPRAVNÍ

SYSTÉMY 2005, 29. november 2005, Pardubice, vydala DPJF Univerzita Pardubice,

str. 331-338,ISBN 80-7194-805-5.

BLAHO, P., GAŠPARÍK, J. Some aspects of enterprise access to infrastructure of Slovak

Republic railways (ŽSR). In: Transport XXI wieku, medzinárodná vedecká konferencia,

Stare Jablonki, 18.-21.9.2007, Politechnika Warszawska, 2007, s. 91-96, ISBN 978-83-

-618-5.

ZÁHOROVÁ V. Určení nástupištní koleje pro zpožděný přijíždějící vlak pomocí fuzzy

regulátoru, In sborník příspěvků konference Inteligentní systémy pro praxi: XI ročník

konference, Bohdaneč, 30.-31. ledna 2008, Ostrava:AD&M konferenční servis, 2008,

str. 103-108, ISBN 978-80-7399-354-2.

Published

2008-12-30

How to Cite

Šotek, K., & Bachratý, H. (2008). ALGORITHM FOR INSERTION OF ADDITIONAL TRAINS. Perner’s Contacts, 3(5), 276–283. Retrieved from https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1392

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)