ALGORITHM FOR INSERTION OF ADDITIONAL TRAINS
Keywords:
Railway transport, simulation model, timetable, algorithm, conflictAbstract
There is presented new algorithm for conflict-free insertion of utility trains to valid railway timetable in this article. We expect to use this algorithm mainly for calculation of railway track capacity and for relevant analyses of railway lines.
Downloads
References
ŠOTEK K., BACHRATÝ H. Nové možnosti simulačních modelů reálného prostředí v
železniční dopravě, príspevok do zborníka II konferencie Teorie dopravních systémů, 17.
Január 2007, Pardubice, vydala DPJF Univerzita Pardubice, str. 9-18, ISBN 978-80-7194-
-5.
AMCHA, R., BACHRATÝ, H., KRÝŽE, P., VESELÝ, P. Příspěvek k problematice
dodatkových vlaků v prostředí IS SENA. Príspevok do zborníka konferencie DOPRAVNÍ
SYSTÉMY 2005, 29. november 2005, Pardubice, vydala DPJF Univerzita Pardubice,
str. 331-338,ISBN 80-7194-805-5.
BLAHO, P., GAŠPARÍK, J. Some aspects of enterprise access to infrastructure of Slovak
Republic railways (ŽSR). In: Transport XXI wieku, medzinárodná vedecká konferencia,
Stare Jablonki, 18.-21.9.2007, Politechnika Warszawska, 2007, s. 91-96, ISBN 978-83-
-618-5.
ZÁHOROVÁ V. Určení nástupištní koleje pro zpožděný přijíždějící vlak pomocí fuzzy
regulátoru, In sborník příspěvků konference Inteligentní systémy pro praxi: XI ročník
konference, Bohdaneč, 30.-31. ledna 2008, Ostrava:AD&M konferenční servis, 2008,
str. 103-108, ISBN 978-80-7399-354-2.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Karel Šotek, Hynek Bachratý
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.