MARKETING OF TRANSPORT SERVICES IN THE CONTEXT OF DEVELOPMENT OF RECREATIONAL BOATING AND TOURISM

Authors

  • Jarmila Sosedová
  • Alžběta Bielíková
  • Anežka Grobarčíková

Keywords:

tourism, marketing, water tourism

Abstract

Possibilities for development of tourism through tourism, recreation and sport boating. Summer tourism and vacations near the water as important forms of tourism in Slovakia. Use of attractive primary offers (streams, lakes) - contribute to the strengthening of the economic situation in the region and increase the quality of life of the local residents. Marketing tools to promote the use of watercourses and water bodies in tourism.

Downloads

Download data is not yet available.

References

(1) BLAŽEK, J., UHLÍŘ, D. Teorie regionálního rozvoje. Praha: Karolinum, 2002. ISBN
80-246-0384-5.
(2) BOROVSKÝ,J., SMOLKOVÁ,E., NIŇAJOVÁ,I. Cestovný ruch–trendy a perspektívy.
Bratislava: Iura edition, 2008. ISBN 978-80-8078-215-3.
(3) FILOVÁ, E. Vodná doprava ako podmieňujúci faktor a nástroj rozvoja turizmu.
Doktorandská dizertačná práca, 28330020113013, ŽU v Žiline 2012, 142 s.
(4) FILOVÁ, E., SOSEDOVÁ, J., LEDNICKÝ, M. Water transport in the context of
tourisms development. / Eva Filová, Jarmila Sosedová, Martin Lednický: In: Zborník
Transcom 2011 – 9th European conference of young research and scientific workers,
Volume 9/1, Žilina 27. – 29. júna 2011, EDIS – vydavateľstvo ŽU Žilina 2011, s. 49 –
54, ISBN 978-80-554-0369-4.
(5) FILOVÁ, E., SOSEDOVÁ, J., LEDNICKÝ, M. Classification of Waterways for the
recreational navigation. In: Carpatian Logistics Congress – CLC ´2011, zborník
z vedeckého kongresu, Institute of Industrial Logistics and Transportation, Technical
university of Košice, Podbanské 27. – 30. september 2011, s. 766 – 770, 1451 – 107X.
(6) FILOVÁ, E., SOSEDOVÁ,J. Vodná doprava ako podmieňujúci faktor a nástroj rozvoja
turizmu Medzibodrožia. In: Perner´s Contacts – elektronický časopis o technologii,
technice a logistice v dopravě, Univerzita Partubice – Dopravní fakulta Jana Pernera,
ročník: štvrtý, číslo: I, dátum vydania: květen 2009, s. 101 – 118, ISSN 1801–674X.
(7) GUČÍK, M. a kol. Manažment cestovného ruchu. Dali Banská Bystrica 2010. ISBN 978-
80-89090-67-9.
(8) HRAŠKOVÁ, D., ROLKOVÁ, M.: Teleworking – a flexible conception on managing the
enterprise. In: Whither our economies; 2nd international scientific conference, October
15-16 2012, Vilinius 2012, ISSN 2029-8501.
(9) KMECO, Ľ. Sociálno–ekonomické účinky mestského cestovného ruchu na Slovensku.
Banská Bystrica: UMB, 2003, ISBN 80-8055-765-9.
(10) KUBASÁKOVÁ, I., POLIAKOVÁ, B. Možnosti použitia tarifných štruktúr IDS na
území SR. In: Verejná osobná doprava 2010 = Public passenger transport 2010,
medzinárodná konferencia, 7. – 8. september 2010, Bratislava 2010, S. 146-150, ISBN
978-80-970356-1-7.
(11) RYGLOVÁ,K. Cestovní ruch. Key Publishing, s.r.o., Ostrava 2009. ISBN 978-80-7418-
082-6.
(12) SOSEDOVÁ, J. Nástroje multikriteriálnej analýzy v procese hodnotenia centier turizmu
v kontexte rozvoja vodnej dopravy. In: Scientia et Societas, číslo 2, ročník IX., Praha
2013, nakladatelství a vydavatelství NC Publishing, a.s., Praha, s. 202 – 225, ISSN
1801–7118.
(13) Vyhláška MDPT SR č.22/2001 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o zaradení
vodných ciest a ich jednotlivých úsekov do príslušných tried podľa klasifikácie
európskych vodných ciest.
(14) Nová stratégia rozvoja cestovného ruchu Slovenskej republiky do roku 2020. [online].
c2014. [cit. 2014-08-28]. Dostupné z <http://www.economy.gov.sk/nova-strategiarozvoja-
cestovneho-ruchu-sr-do-roku-2013/130538s>.

Published

2014-11-04

How to Cite

Sosedová, J., Bielíková, A., & Grobarčíková, A. (2014). MARKETING OF TRANSPORT SERVICES IN THE CONTEXT OF DEVELOPMENT OF RECREATIONAL BOATING AND TOURISM. Perner’s Contacts, 9(3), 179–189. Retrieved from https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/665

Issue

Section

Articles