CURRENT APPROACHES TO TIME MARGINS IN RAILWAY TIMETABLES

Authors

  • Ivo Hruban
  • Tatiana Molková

Keywords:

Time Margins, New Trends, Delay, Railway Transport

Abstract

The article is focused on current European approaches to time margins in railway transport. It presents new trends in the placement of margins during the construction of timetable. The margins offer space for delays reduction, or may prevent delay transmission on other trains, thereby providing greater stability and quality of the timetable. With the increasing utilisation of infrastructure in the large agglomerations is needed to deal with the dilemma.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Kodex UIC 451-1 Přirážky k jízdním dobám, které je třeba uvažovat pro zajištění přesné
realizace provozu UIC 2000, 12 s.
[2] TANZLER S. Ansätze zur effizienten Kapazitätsausnutzung bei S-Bahnsystemen. Wien:
TU Wien, Institut für Verkehrswissenschaften, Fachbereich für Eisenbahnwesen,
Verkehrswirtschaft und Seilbahnen, 2010. 91 s. Vedoucí práce Univ. Prof. Dipl.- Ing.
Dr. techn. Norbert Ostermann.
[3] Interní materiály SŽDC, s.o.
[4] RUDOLF R. – SIEFER T. Betrieblicher Fahrplan und „gefühlte“ Verspätung. ZEVrail,
2009, č. 8, s. 322 - 325, ISSN 1618-8330.
[5] Služební předpisy ČSD D24 Předpisy pro zjišťování propustnosti železničních tratí.
Praha: Nakladatelství dopravy a spojů, 1966.
[6] PACHL J. Systemtechnik des Schienenverkehrs – Bahnbetrieb planen, steuern und
sichern. Wiesbaden: Teubner, 2004. 282 s. ISBN 3-519-3683-6. Kapitola 7 Integraler
Taktfahrplan, s. 217 – 222.

Published

2010-11-18

How to Cite

Hruban, I., & Molková, T. (2010). CURRENT APPROACHES TO TIME MARGINS IN RAILWAY TIMETABLES. Perner’s Contacts, 5(3), 100–106. Retrieved from https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/999

Issue

Section

Articles