METHODOLOGY FOR MEASURING CUSTOMER SATISFACTION AND QUALITY EVALUATION OF PUBLIC TRANSPORT

Authors

  • Ivana Olivková

Keywords:

Public transport, measurement of passenger satisfaction, quality evaluation

Abstract

This article aims to familiarize with the procedure of measurement of passenger satisfaction and quality evaluation of public transport. The described method is intended to universities and research organizations for their scientific work they need current data on passengers and repositioning relations in public transport. It is also intended to be used by public transport providers to measure passenger satisfaction and assess the quality of their services.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] OLIVKOVÁ, I. Hodnocení kvality městské hromadné dopravy a návrh jejích standardů.
Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2009.
[2] Modely měření a zlepšování spokojenosti zákazníků (od teorie k praxi). Výstup z projektu
podpory jakosti č. 4/12/2004. Národní informační středisko pro podporu jakosti, Praha,
2004. ISBN 80-02-01686-6.
[3] NENADÁL, J., PETŘÍKOVÁ, R., HUTYRA, M., BALCAROVÁ, P. Modely měření a
zlepšování spokojenosti zákazníků. Výstup z projektu podpory jakosti č.4/4/2004. Národní
informační středisko pro podporu jakosti, Praha, 2004. ISBN 80-02-01672-6.

Published

2010-11-18

How to Cite

Olivková, I. (2010). METHODOLOGY FOR MEASURING CUSTOMER SATISFACTION AND QUALITY EVALUATION OF PUBLIC TRANSPORT. Perner’s Contacts, 5(3), 228–239. Retrieved from https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1014

Issue

Section

Articles