KOLIZNÍ BOD PREFEROVANÝCH ZPŮSOBŮ DOPRAVY A JEHO MODEL PŘEJEZD PRO CYKLISTY PARDUBICE PALACKÉHO
Klíčová slova:
cyklistická doprava; kolizní bod; model; preference; Pardubice; propustnost; přejezd pro cyklisty; signální plán; simulace; světelné signalizační zařízení; veřejná hromadná osobní dopravaAbstrakt
Článek je zaměřen na specifický kolizní bod dvou obecně preferovaných druhů dopravy – veřejné hromadné osobní dopravy a cyklistické dopravy. Řešen je světelně řízený přejezd pro cyklisty na Palackého třídě v Pardubicích, kde tím dochází ke zpomalování a zastavování části vozidel MHD a veřejné linkové dopravy. Provozní situace je vyhodnocena na základě realizovaných dopravních průzkumů. Dále je proveden výpočet propustnosti kolizního bodu. S cílem zlepšení kvality provozu je navrženo zřízení preference veřejné hromadné dopravy při činnosti světelného signalizačního zařízení. Tento návrh je vyhodnocen za tímto účelem vytvořeným simulačním modelem. V článku jsou uvedeny jak aspekty realizace preference v tomto praktickém případě, tak teoretické aspekty metod využitých při jejím posuzování.
Stažení
Reference
(2) MOLKOVÁ, T. et al. Kapacita železničních tratí. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2010. 150 s. ISBN 978-80-7395-317-1.
(3) BULÍČEK, J. et al. Modelování technologických procesů v dopravě. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011, 223 s. ISBN 978-80-7395-442-0.