KOLIZNÍ BOD PREFEROVANÝCH ZPŮSOBŮ DOPRAVY A JEHO MODEL PŘEJEZD PRO CYKLISTY PARDUBICE PALACKÉHO
Klíčová slova:
cyklistická doprava, kolizní bod, model, preference, Pardubice, propustnost, přejezd pro cyklisty, signální plán, simulace, světelné signalizační zařízení, veřejná hromadná osobní dopravaAbstrakt
Článek je zaměřen na specifický kolizní bod dvou obecně preferovaných druhů dopravy – veřejné hromadné osobní dopravy a cyklistické dopravy. Řešen je světelně řízený přejezd pro cyklisty na Palackého třídě v Pardubicích, kde tím dochází ke zpomalování a zastavování části vozidel MHD a veřejné linkové dopravy. Provozní situace je vyhodnocena na základě realizovaných dopravních průzkumů. Dále je proveden výpočet propustnosti kolizního bodu. S cílem zlepšení kvality provozu je navrženo zřízení preference veřejné hromadné dopravy při činnosti světelného signalizačního zařízení. Tento návrh je vyhodnocen za tímto účelem vytvořeným simulačním modelem. V článku jsou uvedeny jak aspekty realizace preference v tomto praktickém případě, tak teoretické aspekty metod využitých při jejím posuzování.
Stažení
Reference
(2) MOLKOVÁ, T. et al. Kapacita železničních tratí. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2010. 150 s. ISBN 978-80-7395-317-1.
(3) BULÍČEK, J. et al. Modelování technologických procesů v dopravě. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011, 223 s. ISBN 978-80-7395-442-0.