KONCEPCE DVOUSYSTÉMOVÉHO VOZIDLA UMOŽŇUJÍCÍHO BEZPŘESTUPOVOU VAZBU EXTRAVILÁNU A INTRAVILÁNU MĚSTA KARLSRUHE
Klíčová slova:
železniční trať, osobní doprava, Karlsruhe, sloučený provoz, drážní vozidloAbstrakt
Společné užívání stávajících regionálních železničních tratí vozidly kolejové příměstské osobní dopravy je, jak ukazují zkušenosti, technicky v podstatě možné. Vyžaduje sice určité náklady na opatření k přizpůsobení situaci v rámci dopravní infrastruktury a/nebo dopravních prostředků, které ale jsou nižší ve srovnání s vybudováním např. klasického systému S-Bahn. Z technického hlediska představuje sloučený provoz téměř ideální stav. Samo toto umožňuje přesnou vzájemnou shodu všech prvků dohromady (především nástupišť a vozidel) a nepotřebuje žádné vedle sebe existující samostatné systémy (jako například dvousystémová vozidla), což je příklad i systému v aglomeraci Karlsruhe. Ve srovnání se sloučeným provozem je smíšený provoz v určitou formou „nouzového řešení“, zahrnující kompromisy dvou „přirozených“ rozdílných dopravních systémů.
Stažení
Reference
GIRNAU, Günter et al. Zukunftsfähige Mobilität. VDV Köln. Düsseldorf : Alba Düsseldorf, 1997. 268 s. ISBN 3-87094-746-2
DRDLA, Pavel. Technologie a řízení dopravy : městská hromadná doprava. 1. vyd. Pardubice : Tiskařské středisko Univerzity Pardubice, 2005. 136 s. Skripta DFJP. ISBN 80-7194-804-7.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Copyright (c) 2020 Pavel Drdla
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .