KONCEPCE DVOUSYSTÉMOVÉHO VOZIDLA UMOŽŇUJÍCÍHO BEZPŘESTUPOVOU VAZBU EXTRAVILÁNU A INTRAVILÁNU MĚSTA KARLSRUHE

Autoři

  • Pavel Drdla

Klíčová slova:

železniční trať, osobní doprava, Karlsruhe, sloučený provoz, drážní vozidlo

Abstrakt

Společné užívání stávajících regionálních železničních tratí vozidly kolejové příměstské osobní dopravy je, jak ukazují zkušenosti, technicky v podstatě možné. Vyžaduje sice určité náklady na opatření k přizpůsobení situaci v rámci dopravní infrastruktury a/nebo dopravních prostředků, které ale jsou nižší ve srovnání s vybudováním např. klasického systému S-Bahn. Z technického hlediska představuje sloučený provoz téměř ideální stav. Samo toto umožňuje přesnou vzájemnou shodu všech prvků dohromady (především nástupišť a vozidel) a nepotřebuje žádné vedle sebe existující samostatné systémy (jako například dvousystémová vozidla), což je příklad i systému v aglomeraci Karlsruhe. Ve srovnání se sloučeným provozem je smíšený provoz v určitou formou „nouzového řešení“, zahrnující kompromisy dvou „přirozených“ rozdílných dopravních systémů.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

GIRNAU, Günter et al. Zukunftsfähige Mobilität. VDV Köln. Düsseldorf : Alba Düsseldorf, 1997. 268 s. ISBN 3-87094-746-2

DRDLA, Pavel. Technologie a řízení dopravy : městská hromadná doprava. 1. vyd. Pardubice : Tiskařské středisko Univerzity Pardubice, 2005. 136 s. Skripta DFJP. ISBN 80-7194-804-7.

Stahování

Publikováno

2007-08-16

Jak citovat

Drdla, P. . (2007). KONCEPCE DVOUSYSTÉMOVÉHO VOZIDLA UMOŽŇUJÍCÍHO BEZPŘESTUPOVOU VAZBU EXTRAVILÁNU A INTRAVILÁNU MĚSTA KARLSRUHE. Perner’s Contacts, 2(2), 1–6. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1442

Číslo

Sekce

Články