VYUŽITÍ KAPACITY DRÁHY NA TRAŤOVÉM ÚSEKU BRNO-MALOMĚŘICE – TIŠNOV PŘED A PO ZAVEDENÍ ODKLONOVÝCH TRAS Z I. TRANZITNÍHO KORIDORU
DOI:
https://doi.org/10.46585/pc.2022.2.2380Klíčová slova:
kapacita dráhy, železnice, Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje, řízení železničního provozu, separátní simulaceAbstrakt
Tento článek hodnotí využití kapacity dopravní infrastruktury na traťovém úseku Brno-Maloměřice – Tišnov s využitím metodiky Správy železnic dle SM 124. Nejprve je prováděno zjišťování plánovaného a skutečného provozu z hlediska jeho intenzity a druhového složení vlaků před a po zavedení odklonových tras z I. tranzitního koridoru. Následně je vyhodnocena kapacita obou traťových kolejí v jednotlivých mezistanicích úsecích. Dále je diskutována otázka nedostatečného počtu nástupištních hran ve stanici Tišnov a představeno řešení dle autorů a dle plánovaného projektu rekonstrukce. Rovněž jsou prezentovány výsledky separátní simulace provozu na zhlaví v obvodu St. 3 stanice Brno- Maloměřice a na kuřimském zhlaví v Tišnově.
Stažení
Reference
Bernát, J. 2015. Organizace vlakové dopravy po změně traťového zabezpečovacího zařízení v úseku Brno-Maloměřice - Brno-Královo Pole. Bakalářská práce. Pardubice: Univerzita Pardubice. Vedoucí práce doc. Ing. Jaromír Široký, Ph.D.
Blažek, J. 2008. Prověření propustnosti železniční trati č. 250 s ohledem na možnost vložení tras vlaků vysokorychlostní dopravy v úseku Česká – Brno. Diplomová práce. Pardubice: Univerzita Pardubice. Vedoucí práce prof. Ing. Vlastislav Mojžíš, CSc.
Bulíček, J. et al. 2022. Improving single-track railway line capacity using extended station switch point area. Journal of Rail Transport Planning & Management, 2022, 24: 100354. [Online] Dostupné z: URL https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210970622000543 [přístup 2022-10-03].
Rolník, T. 2014. Kvalita dopravního provozu severního zhlaví a jeho přilehlých úseku ŽUB v odsunuté poloze. Diplomová práce. Pardubice: Univerzita Pardubice. Vedoucí práce Ing. Ivo Hruban, Ph.D.
Správa železnic. Pomůcky GVD. Portál provozování dráhy. Praha © 2022. [Online] Dostupné z: URL https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal [přístup 2022-04-20]
Správa železnic. Web ISOŘ. Praha © 2022. [Online] Dostupné z: URL https://isor.spravazeleznic.cz [přístup 2022-04-21]
Správa železnic. Web Správy železnic. Praha © 2022. [Online] Dostupné z: URL https://www.spravazeleznic.cz [přístup 2022-04-20]
Sůra, J. 2022. Téměř devět vlaků denně. Správa železnic ukázala první data o využití státních postrků [online]. 4. 1. 2022. [Online] Dostupné z: URL https://zdopravy.cz/temer-devet-vlaku-denne-sprava-zeleznic-ukazala-prvni-data-o-vyuziti-statnich-postrku-100602 [přístup 2022-09-04].
Vaněk, M. 2020. Továrna Diana a historie trati Brno–Havlíčkův Brod. Tišnov: Miroslav Klepáček – Sursum. ISBN 978-80-7323-348-8.
Zeman, V. 2022. Posouzení a změna kapacity na traťovém úseku Brno Maloměřice St. 3 - Tišnov. Diplomová práce. Pardubice: Univerzita Pardubice. Vedoucí práce doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Copyright (c) 2022 Vladimír Zeman, pavel drdla
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .
Přijat 2022-10-15
Publikován 2022-12-30