THE POSSIBILITIES OF STANDARDIZING THE QUALITY LEVEL IN PUBLIC PASSENGER TRANSPORT FROM CUSTOMER POINT OF VIEW

Autoři

  • Vladimír Konečný
  • Mária Kostolná

Klíčová slova:

Quality, Standard, Passenger transport, Expectation, Satisfaction

Abstrakt

The article deals with the possibilities of standardizing the quality level of public passenger transport. The procedures respect the legislative requirements which are valid in the Slovak Republic. The proposed theoretical methods are applied to specific measurement results of expectation and perception of the quality of the passengers in a significant transport hub of northern Slovakia. The findings will be applied in the design of the standardization quality level in public passenger transport to its anchoring into the service contract between public authority and operator. This approach is not yet applied in the Slovak Republic.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

(1) EBOLI, L., MAZZULLA, G. A Stated Preference Experiment for Measuring Service
Quality in Public Transport. In.: Transportation Planning and Technology, Rotledge
publisher, member of the Taylor and Francis Group, Vol. 31, No. 5, 2008, ISSN 0308-
1060, pp.509-523
(2) FRIMAN, M., FELLESSON, M. Service Supply and Customer Satisfaction in Public
Transportation: The Quality Paradox, In.: Journal of Public Transportation, Vol. 12, No.
4, University of South Florida, 2009, ISSN 1077-291X, pp.57-69
(3) GNAP, J., KONEČNÝ, V. Meranie kvality prímestskej autobusovej dopravy = Quality
measurement of suburb bus transport. In: Kvalita 2009.18. ročník konference s
mezinárodní účastí. Ostrava: sborník přednášek. Ostrava: DTO CZ, 2009. - ISBN 978-80-
02-02153-7.
(4) KONEČNÝ, V. Meranie a hodnotenie kvality v hromadnej osobnej doprave. In: Aktuálne
problémy v podnikaní v cestnej doprave. CEDOP: 12. odborný seminár, Žilina: Žilinská
univerzita, 2011. ISBN 978-80-554-0361-8.
(5) KONEČNÝ, V. Nástroje a metódy manažérstva kvality. Návody na cvičenia z predmetu
manažment kvality. 1. vyd., Žilina: Žilinská univerzita, 2012. ISBN 978-80-554-0601-5
(6) NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 1370/2007 o službách vo
verejnom záujme v železničnej a cestnej osobnej doprave
(7) STN EN 13816 - Preprava. Logistika a služby. Verejná osobná doprava. Definícia, ciele a
meranie kvality služby. Slovenský ústav technickej normalizácie, Bratislava 2003.
(8) STN EN 15140 - Verejná osobná doprava. Základné požiadavky a odporúčania na
systémy na meranie poskytovanej kvality služby. Slovenský ústav technickej normalizácie,
Bratislava 2003.
(9) Zákon č. 56/2012 o cestnej doprave v znení neskorších predpisov

Stahování

Publikováno

2014-07-11

Jak citovat

Konečný, V., & Kostolná, M. (2014). THE POSSIBILITIES OF STANDARDIZING THE QUALITY LEVEL IN PUBLIC PASSENGER TRANSPORT FROM CUSTOMER POINT OF VIEW. Perner’s Contacts, 9(2), 26–37. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/635

Číslo

Sekce

Články

Nejaktuálnější články stejného autora (stejných autorů)

1 2 > >>