UTILIZATION OF GAP MODEL IN PROVIDING OF SERVICES IN THE RAILWAY FREIGHT TRANSPORT

Authors

  • Jana Sekulová
  • Ivan Nedeliak

Keywords:

quality, model, service, customer, JEL Classification: R41

Abstract

The contribution describes in detail the GAP model and its use in railway freight transport. Contribution points on five basic gaps in the quality of transport services, which are provided by railway undertaking. This paper contains the partial result of research which was implemented in Railway company Cargo Slovakia, a.s.. The paper is supported by the VEGA Agency by the Project 1/0188/13 „Quality factors of integrated transport system in the effective provision of public transport services in the context of globalisation “, that is solved at Faculty of Operations and Economics of Transport and Communication, University of Žilina.

Downloads

Download data is not yet available.

References

(1) PARASURAMAN, A.: Customer Service in Business-to-Business Markets, Journal of
Business and Industrial Marketing, ročník 13, číslo 4/5, 1998, str. 315.
(2) NEDELIAKOVÁ, E.: Hodnotenie kvality služieb prepravného reťazca vlakov osobnej
dopravy vo vzťahu k legislatíve EÚ, Manažment v železničnej doprave, Žilina, Žilinská
univerzita, 2007, ISBN 978-80-8070-780-4, str. 73.
(3) POTKÁNY, M. a kolektív: Moderné trendy v riadení malých a stredných podnikov,
Technická univerzita vo Zvolene, Zvolen, 2011, ISBN 978-80-228-2281-7, str. 194.
(4) NEDELIAKOVÁ, E.: Vnímanie kvality prepravných služieb v železničnej osobnej
doprave z pohľadu užívateľa a dopravcu, Rozvoj a perspektivy dopravního systému ve
vazbě na vnější okolí, Pardubice, Institut Jana Pernera, Univerzita Pardubice, 2008, ISBN
978-80-86530-50-5, str. 85.
(5) ŠIROKÝ, J. a kolektív: Technologie dopravy, Institut Jana Pernera, Pardubice, 2009,
ISBN 978-80-86530-53-6, str. 69.
(6) NEDELIAKOVÁ, E.: Podpora železničnej dopravy v Európe a Slovenskej republike /
Support of railway transport in Europe and the Slovak republic, Perner´s Contacts, ročník
3, číslo 2, 2008, ISSN 1801-674X, str. 79.
(7) KLEMENTOVÁ, J., ŠATANOVÁ, A.: Ľudské zdroje ako významný faktor kvality
služieb. In: Rozvoj ľudského potenciál,: 10. medzinárodná vedecká konferencia, Žilina,
Žilinská univerzita v Žiline, 2013, ISBN 978-80-554-0711-1, str. 160.
(8) NEDELIAKOVÁ, E.: Analýza sledovania kvality železničnej osobnej dopravy
v zahraničí, Železničná doprava a logistika, elektronický odborný časopis o železničnej
doprave a preprave, logistike a manažmente, ročník 3, číslo 3, 2007, ISSN 1336-7943,
str. 33.
(9) BORKOWSKI, S., STASIAK-BETLEJEWSKA, R.: Identification of the Production
Process Determinants, In: Economy and Management of Companies 2013, International
Scientific Conference, 2013, Zvolen, Technical University in Zvolen, p. 48.

Downloads

Published

2013-12-20

How to Cite

Sekulová, J., & Nedeliak, I. (2013). UTILIZATION OF GAP MODEL IN PROVIDING OF SERVICES IN THE RAILWAY FREIGHT TRANSPORT. Perner’s Contacts, 8(4), 67–75. Retrieved from https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/770

Issue

Section

Articles