DETERMINING THE RISK OF TRANSPORT HUB CAUSED BY RELEASE OF DANGEROUS SUBSTANCE IN THE NEIGHBOURHOOD
Keywords:
transport hub, risk, dangerous substanceAbstract
This article describes a methodology for determining the number of passengers in public transport hubs for assessing the risk of the hub in caused by release of dangerous substance in the neighbourhood. The number of passengers in the transport hub is determined by the number and occupancy of public transport vehicles serving the transport hub, the average waiting time for the transport link, the time to transfer and other influences. The methodology is validated at the selected transport hub for the release of the dangerous substance – ammonia. The procedure will enable to quantify the number of people at risk in the event of an accident and then justify the intervention of the integrated rescue system.
Downloads
References
o nehodovosti na pozemních komunikacích v České republice za rok 2016. Praha, 2017.
(2) Dohoda ADR 2017. Ženeva: UNECE, 2017.
(3) NICOLET-MONNIER, M., GHEORGHE, A. V. Quantitative Risk Assessment
of Hazardous Materials Transport Systems: Rail, Road, Pipelines and Ship. The
Netherlands: Kluwer Academic Publishers, 1996. ISBN 0-7923-3923-1.
(4) ČSN 73 6425-2 Autobusové, trolejbusové a tramvajové zastávky, přestupní uzly
a stanoviště - Část 2: Přestupní uzly a stanoviště. Praha: Český normalizační institut, 2009.
(5) LÁNSKÁ, M., ČEPA, M. Inovace přestupních uzlů z hledisla pohybu cestujících - úvod do
problematiky. Perner`s contacts, 2011, roč. 6., č. 4, s. 205 - 213. ISSN 1801 674X.
(6) JACURA, M. et al. Optimální podoba přestupních uzlů veřejné hromadné dopravy. Praha :
ČVUT v Praze, Fakulta dopravní, 2012. ISBN 978-80-01-05053-8.
(7) MÍKA, J. O., MATOUŠEK J. Hodnocení rizik souvisejících s použitím kapalného
amoniaku. Chemické listy, 2011, roč. 105, s. 514 - 517. ISSN 1213-7103.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Štěpánka Doleželová##common.commaListSeparator##Libor Krejčí
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.