MODELING OF TRANSPORT DEMAND IN RELATION TO COMPETITION ON TRANSPORT MARKET

Autoři

  • Daniel Salava
  • Libor Švadlenka

Klíčová slova:

transport, demand, capacity, model, firm, user

Abstrakt

This article deals with modeling of transport demand and its requirements in relation to competitive environment of transport market. Basic factors with influence on transport demand are outlined here as well both from macroeconomical viewpoint and from transport system viewpoint. Article also emphasizes interdependent relations in transport and economy and the main aspects of competition on transport market.

Stažení

Data o stažení nejsou doposud dostupná.

Reference

(1) KOTLER, P. Marketing Management. Grada Publishing, Praha 2001. ISBN 80-247-0016-6.
(2) LIBERADZKI, B. Transport: Popyt. Podaz. Równowaga. Warszawa: Wydawnictwo
Wyzszej Szkoly Ekonomiczno – Informatycznej w Warszawie, 1998. 154 s. ISBN 83-
906188-2-6.
(3) ŠARADÍN, P., ŘEZNÍČEK, B. Marketing v dopravě. Grada Publishing, Praha 2001.
ISBN 80-247-0051-4.

Stahování

Publikováno

2011-07-15

Jak citovat

Salava, D., & Švadlenka, L. (2011). MODELING OF TRANSPORT DEMAND IN RELATION TO COMPETITION ON TRANSPORT MARKET. Perner’s Contacts, 6(2), 135–139. Získáno z https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/838

Číslo

Sekce

Články

Nejaktuálnější články stejného autora (stejných autorů)

1 2 3 > >>