SUPPLIER EVALUATION

Authors

  • Roman Hruška

Keywords:

supplier, criterion, Saaty’s method

Abstract

This article deals with supplier evaluation by using scoring model. Supplier evaluation using scoring model is a quantitative evaluation of supplier according to predetermined criteria. The advantage of scoring is the transfer value of quantitative and qualitative criteria for the additive value, even taking into account the importance of different criteria, i.e. weight score.

Downloads

Download data is not yet available.

References

(1) KALČEVOVÁ, J. Vícekriteriální hodnocení variant. [online]. [cit. 2011-05-18].
Dostupné z: <http://jana.kalcev.cz/vyuka/kestazeni/EKO422-Vahy.pdf >.
(2) Systém multimediální elektronické publikace. Vícekriteriální rozhodování. [online]. [cit.
2011-05-17]. Dostupné z : < http://etext.czu.cz/php/skripta/skriptum.php?titul_key=79>.
(3) KALČEVOVÁ, J. Kardinální informace o kritériích. [online]. [cit. 2011-05-18].
Dostupné z : <http://jana.kalcev.cz/vyuka/kestazeni/EKO422-Kardinalni1.pdf>.
(4) GROS, I., GROSOVÁ, S. Tajemství moderního nákupu. Praha: Vydavatelství VŠCHT,
2006. ISBN 80-7080-598-6.

Published

2011-11-11

How to Cite

Hruška, R. (2011). SUPPLIER EVALUATION. Perner’s Contacts, 6(3), 117–121. Retrieved from https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/856

Issue

Section

Articles