SUPPLIER EVALUATION
Keywords:
supplier; criterion; Saaty’s methodAbstract
This article deals with supplier evaluation by using scoring model. Supplier evaluation using scoring model is a quantitative evaluation of supplier according to predetermined criteria. The advantage of scoring is the transfer value of quantitative and qualitative criteria for the additive value, even taking into account the importance of different criteria, i.e. weight score.
Downloads
References
Dostupné z: <http://jana.kalcev.cz/vyuka/kestazeni/EKO422-Vahy.pdf >.
(2) Systém multimediální elektronické publikace. Vícekriteriální rozhodování. [online]. [cit.
2011-05-17]. Dostupné z : < http://etext.czu.cz/php/skripta/skriptum.php?titul_key=79>.
(3) KALČEVOVÁ, J. Kardinální informace o kritériích. [online]. [cit. 2011-05-18].
Dostupné z : <http://jana.kalcev.cz/vyuka/kestazeni/EKO422-Kardinalni1.pdf>.
(4) GROS, I., GROSOVÁ, S. Tajemství moderního nákupu. Praha: Vydavatelství VŠCHT,
2006. ISBN 80-7080-598-6.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Roman Hruška

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.